مصطفی برزگر
با راه اندازی تونل کبیرکوه انجام می گیرد؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت:تونل کبیرکوه یش از 360 پیچ خطرناک و گردنه صعب العبور بین 2 شهرستان دره شهر و آبدانان را حذف می کند.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۹۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، "علی اصغر کاظمی"، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگویی اظهار داشت: تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین و طولانی ترین طرح های تونلی و دومین تونل جاده ای کشور از نظر ابعاد بوده که تمامی کارهای مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

وی افزود: احداث تونل کبیرکوه که از مطالبات مردم شهرستان های حوزه جنوبی استان است، می تواند به توسعه ظرفیت های اقتصادی در این شهرستان ها کمک کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: پروژه ای با پیچیدگی های فنی و توپوگرافی خشن که در دل کبیرکوه احداث شده است که با عرض 12 متر و ارتفاع هشت متر از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی برخوردار است جمعا از این 11 تونل 5 هزار و 240 متر تونل انجام شده است.
وی عنوان کرد: با تلاش چند ساله متخصصین بومی عملیات حفاری آن به ایستگاه آخر رسیده و پنج هزار و 300 متر از تونل 6 هزار و 300 متری کبیرکوه حفر شده و تا نیمه اول سال 98 عملیات حفاری این تونل بزرگ به پایان و همزمان با هفته دولت سال آینده بازگشایی می شود.
وی گفت: بیش از 360 پیچ خطرناک و گردنه صعب العبور بین 2 شهرستان دره شهر و آبدانان را حذف می کند، همچنین باعث تسهیل در عبور و مرور و صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان می شود.

کاظمی اظهار داشت: حذف 25 کیلومتر از پیچ های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه و روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل مرکز استان را هم به استان های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می سازد.

 

ارسال نظرات