خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام:

امروز بیش از هر زمان دیگری به جوانانی چون گروه ابوذر نیاز داریم

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: امیدورایم که در شرایط فعلی کشور دانش‌آموزان و جوانان انقلابی مانند جوانان انقلابی گروه ابوذر نهاوند پرورش یابند زیرا در این شرایط بیش از هر زمان دیگری به این‌گونه جوانان نیاز داریم.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۳۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

امروز بیش از هر زمان دیگری به جوانانی چون گروه ابوذر نیاز داریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، علی آقامحمدی در مراسم یادوراه شهدای گروه انقلابی ابوذر و شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان نهاوند که در محل مصلی نماز جمعه نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه دشمنان انقلاب به میدان آمده‌اند تا به کشور ضربه بزنند بنابراین باید با حفظ وحدت و هوشیاری در مقابل آنها بایستیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط ما دوباره جوانان انقلابی مانند جوانان گروه انقلابی ابوذر را می‌خواهیم تا بتوانیم آمریکا، اسرائیل، عربستان و همه دشمنان انقلاب را با هم قیچی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: نهاوند سابقه درخشانی در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی در تاریخ خود دارد و گروه انقلابی ابوذر مصداق بارز شجاعت و مبارزه علیه ظلم بودند.

آقامحمدی عنوان کرد: چون از نزدیک با گروه ابوذر آشنا بودم و جلسه‌های مشترکی داشتیم و در زندان هم با آنها هم سلول بودم؛ کاملا از رفتار، عقاید، مبارزات و برنامه‌های آنها اطلاع داشتم و شجاعت این گروه را از نزدیک‌ مشاهده کردم.

وی گفت: به برکت وجود روحانیونی مانند آیت‌الله ربانی شیرازی، فاکر خراسانی و علمای شهر نهاوند و دیگر روحانیون قم، بذر مبارزه در دل‌های مبارزان و به خصوص گروه ابوذر کاشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نهاوند در آن دوران تنها شهر استان بود که ساواک داشت و در واقع آن‌ها می‌خواستند از نطفه جلوی حرکت این گروه را بگیرند اما موفق نشدند.

آقامحمدی با بیان اینکه طی دو سال اعضای گره ابوذر متحول شدند و همه شهر را متحول کردند، تاکید کرد: شهدای گروه ابوذر در زندان نماز خودشان را هیچ وقت ترک نمی‌کردند و نماز شب هم می‌خواندند و از مرگ هراسی نداشتند و از اینکه می‌خواهند شهید شوند بسیار خوشحال بودند.

وی اظهار داشت: وقتی که من بعد از دادگاه آنها برای محاکمه وارد دادگاه شدم، دیدم که سرلشکر شاهنشاهی و رئیس دادگاه دارند در مورد این گروه حرف می‌زند که نشان دهنده عظمت حرکت این گروه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: سرلشکر شاه در این دادگاه از گروه ابوذر خواسته بود که بر ضد شاه حرف نزنند تا در مجازات آن‌ها تخفیف داده شود ولی پاسخ این دانش‌آموزان بسیار جالب و نشان از شجاعت آنها داشت و آن‌ها گفته بودند اگر یک گلوله داشته باشیم آن ‌را فقط برای قلب شاه کنار می‌گذاریم.

آقامحمدی افزود: این پاسخ شهدا در دادگاه رژیم پهلوی نشان می‌دهد که این‌ گروه هدف خود را انتخاب کرده بودند و از مرگ ترسی نداشتند.

وی عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیز فرزندان نهاوند راه همین گروه را ادامه دادند به طوری‌که گردان این شهر در جنگ، گردان مشهور استان و گردان مورد نظر مقام معظم رهبری است و کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» که کتاب خاطرات فرمانده گردان این شهر است کتاب برتر در حوزه رزم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امیدورایم که در شرایط فعلی کشور دانش‌آموزان و جوانان انقلابی مانند جوانان انقلابی گروه ابوذر نهاوند پرورش یابند زیرا در این شرایط بیش از هر زمان دیگری به این‌گونه جوانان نیاز داریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات