خبرهای داغ:
دکتر آوایی گفت:با توجه به مشکلات موجود، بخش قابل توجهی از قضاوتهایی که نسبت به دولت میشود، منصفانه نیست. اما تعامل بین روسای دادگستری با کارمندان و قضات، موجب افزایش روند امر قضات و سایر فعالیتها در حوزه قضا شود و همین امر باید در همه دستگاههای کشور انجام شود. باید در نگاه و نحوه سلوکمان تحول ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۳۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در جلسه نشست با مدیران قضایی و قضات که عصر امروز در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد بیان کرد:برخی مسایل قابل بیان نیست و در برخی موارد ارتباطات ما با جامعه بسیار ضعیف است. گاهی با وجود تمام تلاشهای انجام شده از سوی قضات و دستگاه قضا، خروجی مثبتی وجود ندارد.

وی گفت:باید دید این روند، به کدامیک از عوامل اجتماعی از سوی دولت و یا مردم و یا دستگاه قضا و دستگاههای دیگر باز می گردد تا بتوان راهکارهای مناسبی برای آن یافت.

وزیر دادگستری اظهار کرد: دستگاه قضا نسبت به دهه های پیش بسیار پیشرفت کرده و قابل قیاس با سال های گذشته نیست و این در حالی است که قضات از دهه های گذشته مشقات زیادی را تحمل کرده اند و شرایط به خوبی امروز نبوده است.

آوایی اظهار کرد:قضات در بدترین شرایط و در زیر بارش باران موشک دشمن و بنا به نیاز مردم همچنان به فعالیت ذاتی خود ادامه دادند و امروز در شرایط بسیار خوبی جهت قضاوت به سر می بریم. بیس دستگاه قضا در ایران بر اساس کمبودهایی بود که در این حوزه وجود داشته است.

وی افزود:از نظر وضعیت قضایی و قضات هنوز کمبودهای بسیاری وجود دارد. موفقیت قوه قضاییه در گرو احترامی است که قضات برای خود و این دستگاه قایل هستند و این یک باور قلبی است.

این مسوول ارشد قضایی تصریح کرد:نجات قوه قضا بر عهده خود قضات بوده و نباید به دنبال مقصر بود. ارزش و قیمت قضاوت قضات، بسیار بالاست و از نظر دین و شرع ارزش و جایگاه قضاوت سالم، جایگاه بهشت است.

آوایی اضافه کرد:وظیفه اصلی دستگاه قضا در هر شهری، صیانت از قضات است تا در مسیر قضاوت با مشکلی مواجه نشده و جایگاهش متزلزل نشود. قضاوت یک شغل نیست بلکه رسالتی است که از پیامبر به قضات رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به مشکلات موجود، بخش قابل توجهی از قضاوتهایی که نسبت به دولت میشود، منصفانه نیست. اما تعامل بین روسای دادگستری با کارمندان و قضات، موجب افزایش روند امر قضات و سایر فعالیتها در حوزه قضا می شود و همین امر باید در همه دستگاههای کشور انجام شود. باید در نگاه و نحوه سلوکمان تحول ایجاد کنیم.

وزیر دادگستری بیان کرد:برای تربیت، باید از شیوه های تلقینی استفاده شود همچنانکه امام راحل برای جذب حداکثری مردم، از این شیوه استفاده می کردند. شیوه های سخت گیرانه دیگر پاسخگوی پرونده های امروز نیستند و باید از شیوه های مناسبتری برای رسیدگی به پرونده ها استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها