شهردار شاهرود از ایجاد پارک انگور چهار هکتاری برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: دو پل گردشگری در منطقه آبشار و بلوار شاهرود در راستای نشاط اجتماعی ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۶۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محسن احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات مرکز کنترل ترافیک شهرداری شاهرود در سخنانی با بیان اینکه خدمت به مردم وظیفه ذاتی انقلاب اسلامی است افزود: ایمان و عقیده و تلاش و مجاهدت و نعمت های فراوان باعث شده علی رقم محدودیت ها، پیشرفت های بسیاری را داشته ایم.
وی با اشاره به آمار فعالیت های شهرداری شاهرود در ۱۵ ماه گذشته اظهار کرد: مهمترین موضوع بهبود وضعیت ادارای شهرداری و پایین آمدن گله مندی مردم و تکریم ارباب رجوع بود که در جلسات مختلف تاکید و نظارت جدی در رفتار کارکنان مورد توجه بوده است.
شهردار شاهرود با بیان اینکه کارفرمای ما مستقیم مردم هستند گفت: امروز ما در کمتر از ۴۸ ساعت مشکلات و درخواست مردم را در حوزه شهری در قالب سامانه ۱۳۷ و روابط عمومی و سایر قسمت ها رسیدگی و حل می کنیم.
وی با تاکید بر انجام کار صادقانه و بدون منت کارکنان شهرداری افزود: ما مرهون مردم و شهدا هستیم و نباید این دین را فراموش کنیم که مردم پای کار و در صحنه هستند و سختی ها را تحمل می کنند تا نظام اسلامی سرپا باشد.
احمدی با بیان اینکه در اسفندماه همکاران ما صبح و عصر در خدمت مردم برای انجام خدمات هستند گفت: امیدوارم این حرکت در شهرداری نهادینه شود و بعد از ما هم بماند و ادامه دار باشد و همه مدیران ما خدمت می کنند و شاید در دستاوردها متفاوت باشد که این هم به شرایط مربوط بوده است.
وی با بیان اینکه درآمد شهرداری در یکساله منتهی به ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ،۵۸ میلیارد تومان بوده است افزود: در یکسال منتهی به ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ درآمد شهرداری به ۹۰ میلیارد تومان در شرایط سخت اقتصادی رسیده است.
وی افزود: ۵۶۸ مورد پروانه ساخت در سال ۱۳۹۶ صادر شده که در سال ۱۳۹۷ به ۶۳۷ مورد رسیده و متراژ این پروانه ها از ۲۷۹ هزار مترمربع به ۳۱۷ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۷ افزایش داشته است
شهردار شاهرود با اشاره به نوروز و فصل بهار ادامه داد: ۷۰ هزار گل رز و ۳۲۰ هزار بنفشه در فصل بهار و نوروز کاشته می شود و در تابستان ۹۷۵۰۰ گل کاشته می شود و ۱۴۵۰۰ درخت و ۲۷۲۱۰ اصله درختچه کوتاه کاشته خواهد شد.
وی با اشاره به ۲۷ هزار مترمربع گل کاری در سطح شهر و اضافه شدن ده هکتار به فضای سبز شهری گفت: مسیر میدان خبرنگار به مصلی جدید و خیابان بهاران و خیابان مدرسی به بلوار تبدیل شده است و ۲۷۰ هکتار فضای سبز روزانه نظافت و نگهداری و آبیاری می شود.
احمدی تصریح کرد: ۱۶۷ نفر اشتغال ایجاد کردیم و در بودجه ۱۳۹۸ ،۷۳ درصد بودجه را عمرانی و ۲۳ درصد جاری پیش بینی کرده ایم.
وی با بیان اینکه در شهرداری با سه مشکل بوروکراسی اداری، محدودیت نیروی انسانی و مالی مواجه هستیم افزود: ما اول به فکر اداره سازمان بودیم تا خدمات درست شهری را ارائه دهیم.
احمدی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح یکی از اولویت های کاری ما بود که کار مطالعاتی را انجام دادیم و هفت ماه دیگر کلنگ تقاطع غیر همسطح را می زنیم بیان کرد: موضوع شهر انسان محور در متن طرح های ما بوده است و کار مطالعاتی نیاز دارد و‌حمل ونقل ترافیکی می‌خواهد که فرهنگ سازی در جامعه بیشتر از همه احتیاج هست.
وی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت در شهر و فرهنگ سازی در شهر و مشاوره و مطالعات تقاطع غیر همسطح انجام شده و آماده ارائه به شورای ترافیک شهرستان است و ۹۰ درصد طرح های شهرداری در شورای ترافیک تصویب می شود و طرح های مختلفی را در دست مطالعات داریم و در آینده نزدیک شروع خواهد شد.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه در راستای بهبود عبور مرور اقدامات زیادی انجام شده گفت: اول ایمن سازی در عبور و مرور است که توسعه معابر و خط کشی و دوربرگردان ‌ایجاد تقاطع غیر همسطح منافاتی با شعر انسان محور ندارد و گام اول تقاطع غیر همسطح کار مطالعاتی بود که توسط مشاور در پنج نقطه پیشنهادی انجام که میدان ولایت را اولویت داد و در شورای ترافیک مطرح و در اسفندماه سال گذشته تصویب شد، مطالعات تکمیلی انجام گرفت اما مشکلی پیش آمد که متوقف شد و فرآیند مطالعاتی هست اما در میدان ولایت فعلأ نیست و برای میدان ولایت یک المان چند منظوره، مثل برج گرگان پبش بینی شده که فراخوان داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه میدان حسینی شاهرودی اصلاح هندسی می شود و میدان امام حسین و میدان بسیج المان چهل متری خواهیم داشت به توسعه فضای ورزشی در شهر اشاره کرد و افزود: برای نشاط اجتماعی در شاهرود فعالیت های گسترده انجام شده و برگزاری مراسمات و جشن ها به بهانه مناسبت های ملی و مذهبی و برنامه های مستمر فرهنگی و حتی سفارش اثر موسیقیایی برای شهرداری، تئاتر خیابانی در سطح شهر و روز زن مراسم ویژه ای در نظر گرفته شده است و پارک بانوان را در نظر گرفتیم انواع زمین های بازی از جمله مینی گلف هست که در فاز اول احداث آن نیز آغاز شد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت سرمایه گذاران در شهر استقبال می کنیم به احداث پل عابر پیاده در میدان بسیج، مقابل اداره تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پل تندرستی در مسیر جاده سلامتی و احیای نقطه گردشگری و محدوده پارک بلوار یک پل گردشگری در داخل فضای درخت ها ایجاد خواهد شد.
احمدی به پارک یا باغ گل محمدی در ورودی شهر شاهرود در جوار شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: این باغ ۲۷ هکتار است که هفت هکتار گل محمدی کشت شده و چهار هکتار هم پارک انگور است برای احیا و پایدار کردن نام انگور که احداث شود.
وی به مسیر کال شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: دو طرح داریم که با همکاری امور آب شهرستان انجام می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها