خبرهای داغ:
رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه پس از نهضت امام خمینی (ره) حوزه‌های علمیه احساس هویت کردند، گفت: رشته‌های تخصصی حوزه باید تقویت شود و نگاه عمیقی برای سرعت بخشیدن به حرکت حوزه ایجاد شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۴۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در اختتامیه جشنواره پژوهشی امام خمینی (ره) که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه نظام اسلامی نعمتی الهی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی معجزه‌ای است که در تاریخ به یادگار ماند و کمتر نعمتی به این عظمت وجود دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در دنیا اثرگذار بوده و تبیین دستاورد‌های آن نیازمند فعالیت‌های پژوهشی است و در مقابل آن تکلیف داریم، چون هر نعمتی تکالیفی را ایجاد می‌کند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی تصور عموم مردم این بود که طلاب روضه‌خوان هستند، اما به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های علمایی نظیر امام راحل طلاب و روحانیون عزتمند شدند و سه دهه پیش شخص اول انقلاب یک طلبه شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پس از نهضت امام خمینی (ره) حوزه‌های علمیه احساس هویت کردند و وظایف خود را شناختند، امروز یکی از اولویت‌های حوزه علمیه فعالیت‌های پژوهشی است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی طلاب حوزه علمیه بسیار محدود در زمینه فعالیت‌های پژوهشی نقش داشتند، اما پس از پیروزی انقلاب دستاورد‌های چشمگیری در این زمینه به دست آمد، اما هنوز انقلاب اسلامی نسبت به اهداف مورد نظر فاصله دارد.

وی تحقیق و پژوهش در سطوح مختلف حوزه علمیه را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: رشته‌های تخصصی حوزه باید تقویت شود و نگاه عمیقی برای سرعت بخشیدن به حرکت حوزه ایجاد شود.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی چنین موضوعاتی در ذهن ما خطور نمی‌کرد ورفع نیاز‌های جامعه در دستور کار نبود، اما اکنون فعالیت‌های پژوهشی و علمی رشد چشم گیری داشته است.
ارسال نظرات