خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: قم در شاخص‌های میز خدمت رتبه چهارم، در صیانت از حقوق شهروندی رتبه سوم و در حوزه سلامت اداری نیز رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۴۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، عطاالدین قاسمی ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مقوله حقوق شهروندی از مهم‌ترین مسائلی بوده که در اندیشه‌های بزرگان دینی همچنین فلاسفه و متفکران اسلامی و غربی آمده است.

وی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید در اجرای کامل منشور حقوق شهروندی افزود: در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری نیز به رعایت حقوق مردم و حقوق شهروندی تأکید فراوانی شده است، ارتقای حقوق شهروندی یکی از دغدغه‌های مهم دولت کنونی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: هم‌اندیشی با اصحاب حقوق و تصویب منشور حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در سال‌های اخیر بوده است، همچنین تصویب قانون نظام استخدامی و احصا وظایف کارکنان دولت و میز خدمت اداری از فعالیت‌ها چشمگیر دولت در راستای اجرای حقوق شهروندی بوده است.

وی با اشاره به برخی از محور‌های عملیاتی شده استان در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی تأکید کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی، ستاد ترویج و صیانت از عفاف و حجاب و میز خدمت در راستای اصل حقوق شهروندی در سطح استانداری قم تشکیل و بدون موازی کاری با دستگاه‌های دیگر مشغول انجام فعالیت است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با بیان وضعیت استان در اجرای اهداف تعیین‌شده در منشور حقوق شهروندی اضافه کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی امر بازرسی را به‌عنوان دستاویزی برای قدردانی از خدمات دستگاه‌های استانی قرار داده است، درمجموع وضعیت دستگاه‌های اداری استان از حیث حقوق شهروندی و فرهنگ عفاف و حجاب قابل‌قبول است.

قاسمی با اشاره به وضعیت مطلوب استان در صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اداری قم ازنظر رعایت عفاف و حجاب رتبه نخست کشوری را داشته و از این نظر هیچ مشکلی در سطح دستگاه‌های اجرایی واداری استان احساس نمی‌شود.

وی اهداف غایی منشور حقوق شهروندی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جامعه توسعه‌یافته، پیشرفته و همراه باعزت نفس و استقلال انسان هدف نهایی منشور حقوق شهروندی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به وضعیت کلی استان قم در اجرای منشور حقوق شهروندی بیان کرد: قم در شاخص‌های میز خدمت رتبه چهارم، در صیانت از حقوق شهروندی رتبه سوم و در حوزه سلامت اداری نیز رتبه نخست کشور را کسب کرده و وضعیت مطلوبی دارد.

قاسمی مناسب‌سازی در سطح استان را یکی از شاخص‌های اصلی تحقق اهداف حقوق شهروندی دانست و ادامه داد: دستگاه‌های اداری موظف هستند دررفت و آمد معلولان در سطح دستگاه‌های اداری مناسب‌سازی‌های لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها