مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور گفت: دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۱۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی اصغر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در نشست خبری دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت که صبح امروز در پاتوق خبر برگزار شد اظهار داشت: جشنواره سالانه سرآمدان فناوری و صنعت با اهداف ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری در عرصه فناوری و صنعت، معرفی و الگوسازی شرکت‌های برتر دانش بنیان با تفکر و روحیه بسیجی، ترویج فرهنگ تحقیق و نوآوری، معرفی ایده‌های نوآورانه در حوزه توسعه و احیا صنعت و معرفی کانون‌های تخصصی و گروه‌های جهادی برتر در حوزه صنعت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های برگزاری این جشنواره نصریح کرد: نقش آفرینی در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، راهکار‌های پیشرفت و شکوفایی در صنعت، ارائه الگوی جهادی در صنعت، شبکه‌سازی عناصر موثر در صنعت کشور، معرفی اختراعات، نوآوری‌ها و فعالیت‌های موثر در حوزه صنعت و تبیین تحول درونی و اثربخشی بیرونی سازمان بسیج مهندسان صنعتی از محور‌های برگزاری این جشنواره است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی با تأکید بر لزوم عملکرد جهادی در بخش های مختلف صنعتی افزود: اگر صنعت کشورمان بخواهد به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور ایفای نقش کند، نیاز به کار‌های انقلاب و جهادی دارد.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه در دو بخش نمایشگاهی و نشست برگزار می‌شود که بخش نمایشگاهی با حضور شرکت‌های دانش بنیان و مهندسان سرآمد در دستگاه‌های دولتی به بررسی دلایل واردات برخی از کالا‌ها می‌پردازد و در ادامه به کادرسازی و نحوه ایجاد یه ساختار علمی در حوزه صنعت خواهیم پرداخت.

شهبازی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با مرکز استعداد درخشان آموزش و پرورش امضا کردیم تا با استفاده از نخبگان دانش آموزشی کادرسازی در آینده صنعت کشور صورت گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی : در حوزه نمایشگاهی از 2 هزار طرح که از پنج وزارتخانه به این جشنواره رسیده اند، 280 طرح به نمایش در می آید؛ همچنین از ۵۰ طرح از سوی نخبگان دانش آموزی ۲۰ طرح نورد تأیید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بین ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه کمباین برنج به کشور وارد می‌شود که در واقع بسیج مهندسین صنعت با مهندسی معکوس به فن‌آوری ساخت آن دست پیدا کرده است و اگر دولت از واردات این دستگاه جلوگیری کند، ما می‌توانیم ابن دستگاه را با کیفیت بالاتر و ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر از نمونه خارجی در کشور تولید کنیم.

شهبازی با بیان اینکه عدم اطلاع تجار خارجی از ظرفیت های عظیم صنعتی ایران یکی از مشکلات صنعت کشور است، افزود: به همت بسیج مهندسین صنعتی سامانه جی بی جی (گروه تجاری جهانی) در کشور با هدف معرفی ظرفیت‌های داخلی به ۲۰ کشور ایجاد شده است و در سال گذشته ۱۸ میلیون دلار به توسعه صادرات کمک کرده است.

 بر اساس این گزارش، دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت به صورت متمرکز کشوری از ۴ تا ۶ اسفند ۹۷ در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات