خبرهای داغ:
سردار غیب پرور در دیدار با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت استان سمنان؛
رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اهمیت پایگاه‌های مقاومت بسیج گفت: پایگاه‌های مقاومت خط مقدم و شیشه عمر بسیج هستند
کد خبر: ۹۱۱۳۴۱۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، نشست و دیدار صمیمی سردار غیب پرور با فرماندهان پایگاه‌های منتخب بسیج استان با موضوع پایگاه محوری و رونمایی از اثر اسطوره طور که به همت گروه تلویزیونی قائم و معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان تولید شده است، در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد (عج) برگزار شد.
در این دیدار رییس بسیج سازمان مستضعفین خطاب به فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت با اشاره بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: شیشه عمر بسیج، پایگاه‌های مقاومت هستند بنابراین نباید از پایگاه‌ها غافل شویم.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط فرمانده ناحیه مقاومت با فرماندهان پایگاه‌ها باید ارتباطی مستمر باشد افزود: یکی از دلایل بروز مشکلات در پایگاه‌ها و مساجد ایجاد فاصله میان بسیجیان و فرماندهان با مسئولین است که باید این فاصله از بین برود.
سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: اقشار مختلف و ۲۲ گانه‌ی بسیج باید سهم خود در هر پایگاه را مشخص کنند؛ ما از امروز هیچ قشری را به رسمیت نمیشناسیم مگر اینکه سهم آن قشر در پایگاه مشخص شده باشد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: پایگاه‌های مقاومت خط مقدم بسیج هستند و در همین راستا در سال ۹۸ طرح‌های اعتلا با تایید رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شوند.
وی ادامه داد: طرح‌های اعتلا باید سکه روز بسیج شوند چرا که تصدیق آن را از جایی گرفتیم که بالاتر از آن سراغ نداریم؛ کسی که نایب بر حق صاحب الزمان (عج) است.
وی با اشاره بر اینکه طرح‌های اعتلای بسیج تا کنون شامل ۱۲ طرح می‌شوند که در آینده‌ای نه چندان دور به ۳۸ طرح خواهند رسید، افزود: از جمله طرح‌های اعتلا شامل گشت‌های محله محور، تشکیل گروه‌های جهادی، بهداشت و درمان، طرح شهید حججی، طرح شهید بهنام و حلقات صالحین هستند.
سردار غیب پرور در ادامه با اشاره بر اهمیت حلقات صالحین گفت: در حلقات صالحین باید همانند بقیه کار‌ها آسیب شناسی صورت بگیرد؛ سرگرو‌های صالحین باید سنجیده شوند چرا که نمی‌توانیم جوان‌های این مملکت را به دست هر کسی بسپاریم مگر آن شخص دارای ویژگی‌های کامل دینی و اسلامی باشد.
وی افزود: صالحین یکی از دستاورد‌های بسیج است و باید در ان کیفی سازی صورت بگیرد تا آسیب‌ها مرتفع شوند.
وی گروه‌های جهادی را به دو دسته و گروه تقسیم کرد و افزود: یک دسته از گروه‌های جهادی گروه‌هایی هستند که به مناطق محروم رفته و به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند و دسته دیگر شامل گروهی هستند که در محله خود فعالیت جهادی دارند و این گروه بیشتر مد نظر ما هست.
سردار غیب پرور تصریح کرد: در سال آینده ۳۰ درصد از برنامه‌ها بومی محلی هستند.
وی با تاکید بر موضوع مسجد محوری ادامه داد: باید جوانان و مردم را به مساجد بازگردانیم؛ یادواره‌های شهدا، مراسم‌های تودیع و معارفه، اعزام راهیان نور، جشن‌ها و جلسات مختلف باید در مساجد برگزار شوند تا جایگاه گذشته‌ی مسجد به حال و وضعیت اصلی خود برگردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها