خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از جریمه 8 میلیاردی قاچاقچیان دام زنده در تعزیرات همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۹۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

جریمه 8 میلیاردی قاچاقچیان دام زنده در تعزیرات همدانعلیرضا حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان از برخورد قاطع با دلالان و قاچاقچیان دام توسط تعزیرات حکومتی همدان خبر داد و اظهار داشت: پرونده 6 نفر از دلالان و قاچاقچیان دام زنده که اقدام به قاچاق 39 راس دام سنگین در دو شهرستان کرده بودند رسیدگی و به جریمه قریب به 8 میلیاردی محکوم شدند.

وی افزود: با وصول تعدادی پرونده تخلف بازار گوشت قرمز مشخص شد 6 نفر قاچاقچی دام (دو نفر مالک و چهار نفر حامل) که قصد انتقال 39 راس دام سنگین به ارزش 3میلیارد و997 میلیون و 944 هزار ریال به وسیله چند دستگاه کامیون از شهرستان‌های کبودراهنگ و بهار به مقصد شهرهای مرزی را داشتند، به دلیل عدم اخذ مجوز انتقال دام از دامپزشکی مبدا دستگیر شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ابراز داشت: تعزیرات حکومتی شهرستان کبودراهنگ در 5 فقره پرونده و شعبه ویژه گلوگاه شهید زارعی در یک فقره پرونده پس از جری تشریفات قانونی مالکین و حاملین دام قاچاق را  علاوه بر ضبط کالا، در مجموع به پرداخت مبلغ 7 میلیارد و 936 میلیون ریال جزای نقدی درحق دولت محکوم کرد.

وی همچنین ادامه داد: با وصول سه فقره پرونده قاچاق سوخت مشخص شد 4 نفر مقدار 66 هزار و 400 لیتر سوخت به ارزش 2 میلیارد و 521 میلیون و 676 هزار و 800 ریال شامل 52 هزار لیتر نفت گاز و14 هزار و 400 لیتر نفت کوره را به صورت غیر قانونی نگهداری و نفت کوره را بعد از فک پلمب تانکر، دریک کارخانه تولید ایزوگام تخلیه کرده‌اند.

حسن‌پور عنوان کرد: شعبه اول ویژه این اداره کل پس از جری تشریفات قانونی علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت، متهمین را در مجموع به پرداخت مبلغ 5 میلیارد و 148 میلیون و 387 هزار و 200 ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی با اشاره به جریمه 8 میلیاردی مرغ فروشان متقلب توسط تعزیرات حکومتی همدان گفت: با وصول تعدادی پرونده تخلف بازار مرغ مشخص شد هفت واحد مرغ فروشی در همدان که اقدام به کشتار مرغ به صورت غیر بهداشتی کرده بودند به این شرح که طبق ضوابط سازمان دامپزشکی باید امحاء و احشاء داخل شکم مرغ را تخلیه کنند و پای مرغ باید دقیقا از مفصل خرگوشی قطع، و خونابه مرغ کاملا تخلیه شود که این مهم رعایت نمی‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: با توجه به اینکه تحصیل سود نامشروع از این عمل متقلبانه عاید کشتارکنندگان می‌شود، مسئولیت کیفری آن نیز متوجه آنها است.

وی یادآور شد: شعبه هیات بدوی این اداره کل پس از جری تشریفات قانونی متهمین را در مجموع به پرداخت مبلغ 8 میلیارد و 244 میلیون و 800 هزار ریال جزای نقدی درحق دولت محکوم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات