اجلاسیه پایانی شهدای شهرستان قروه از ورود پیکر شهید گمنام تا رونمایی از تندیس تنها شهید مدافع حرم کردستان آعاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۷۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امروز سالن ۱۲۰۰ نفره‌ی شهرستان قروه حال و هوایی دیگر داشت، همه با جان و دل آمده بودند تا بدرقه گر خوبی برای شهدا باشند، شهدایی که برای دفاع از میهن اسلامی ما جان دادند تا به این امنیت امروزی که داریم برسیم.


عظمت امروز انقلاب از برکت خون شهدا است


حجت الاسلام حسن باباییان امام جمعه شهرستان قروه در این مراسم اظهار کرد: شهدای ما این مقام را به سادگی به دست نیاورده اند، بلکه مجاهدت‌های فراوان ایثار‌ها و از خودگذشتگی‌ها کردند تا به این مقام رسیدند.

وی گفت: ایثار یعنی مقدم داشتن دین و مردم از خود، ایثار به معنای مقدم داشتن است و حال این انسان‌های مجاهد فی سبیل الله دین خدا را یاری کرده اند و برای اعتلای کلمه الله انچه که در وجود خود داشتند در طبق اخلاص نهادند و مردم را گرامی داشتند و این امنیت و نعمات انقلاب اسلامی و دستاورد‌های انقلاب را برای مردم به ارمغان آوردند و امروز مردم نیز باید قدردان و قدرشناس از کسانی باشند که موجب عزت و سربلندی انان شدند.

وی افزود: سربلندی ملت ایران مدیون شهدا است و امروز اگر دشمن از ما می‌ترسد و در هراس پیش دستی می‌کند و به دنبال این است که جوانان غرب به اسلام روی نیاورند و به اسلام و ملت ایران توجه نکنند نشان از هراسی است که در دل دارند و این هراس را زحمات شهدا و زحمات امام شهدا به وجود آورده است.

حجت الاسلام باباییان ادامه داد: دشمن به دنبال اسلام هراسی است و، چون می‌ترسد هراس را در میان مردم ترویج می‌دهد و در واقع این عزت را ما نداشتیم و شهدا و امام شهدا برای ما به ارمغان آورده اند.

رمز موفقیت ایران اسلامی به برکت خون شهداست

سردار ضیاءالدین حزنی مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه اجلاسیه شهدای شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان اظهار داشت: شهدای ما بهترین آدم‌ها بودند، چرا که کار‌هایی را که نتوانستیم انجام دهیم را با جانشان انجام دادند، و کاری که خدا می‌خواست را برای دفاع از مال و ناموس و جان هم وطنانشان پذیرا شدند و افتخار می‌کنیم که همیشه با شهدا بودیم.

وی گفت: رمز موفقیت ما ایرانیان هم این بود که همیشه شهدا در کنار ما بودند و آن‌ها را فراموش نکردیم.

رونمایی از تندیس شهید مدافع حرم

در این مراسم از تندیس شهید منوچهر سعیدی اولین شهید مدافع حرم استان کروستان در شهر قروه رونمایی شد، شهید منوچهر سعیدی اولین و تنها شهید مدافع حرم استان کردستان متولد ۱۳۵۹ روستای میهم سفلی از توابع شهرستان قروه است که ۱۴ خردادماه سال ۹۴ در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.


گفتنی است؛ مردم شهرستان قروه ۴۶۴ شهید معظم را در راه دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند که ۴۴۵ شهید از این تعداد برادر و ۱۹ شهید خواهر هستند.

۳۹۰ شهید در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و ۸ شهید در راه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ۵۱ شهید در بمباران‌های شهرستان قروه در راه دفاع از این آب و خاک جان خود را فدا کرده‌اند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات