خبرهای داغ:
بخشی از وقایع 30 بهمن ماه در تاریخ مورد، توسط خبرگزاری بسیج مورد بازخوانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۶۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بخشی از وقایع 30 بهمن ماه در تاریخ مورد، توسط خبرگزاری بسیج مورد بازخوانی قرار گرفته است:


گشايش سفارت فلسطين در محل سابق سفارت اسراييل در تهران، پس از پيروزي انقلاب (1357ش)
روز ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ به فاصله يك هفته پس از پيروزي انقلاب اسلامي در مراسمي با حضور ياسرعرفات رهبر سازمان آزاديبخش فلسطين ، سفارت فلسطين در تهران در محل سابق سفارت اسراييل گشايش يافت.

افتتاح ناوچه جماران با حضور رهبر انقلاب (1388ش)
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ سی‏ام بهمن‏ماه سال ۱۳۸۸ هجری شمسی با سفر به بندرعباس، ناوشکن جماران را افتتاح کردند. به گفته‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۲ سال پیش، رهبر انقلاب، خود دستور ساخت این ناوشکن را داده بودند. رهبر انقلاب طی این مراسم، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه‌ عظیم، از آنان خواستند که به اجرای چنین طرحی قانع نشوند و ایده‌های بزرگ‌تر را طرح‌ریزی کنند.
مقام معظم رهبری فرمودند: «آن روزى که این‌جا توى همین کارخانجات نیروى دریایى در بندرعباس، مسئله‌ ساخت یک ناوشکن با ابعاد قابل قبول براى دریاى عمان، براى اقیانوس هند، با تجهیزات مناسب مطرح شد، به نظرم می‌رسد که در‌‌ همان دیدار، بعضى‌ها بودند که به نظرشان می‌رسید این کار شدنى نیست. نه‌فقط شدنى بود، بلکه نسبت به همتى که امروز شما براى کارهاى بزرگ دارید، این یک کار چندان بزرگى هم به‏حساب نمى‌آید. یعنى امروز همت شما براى کارهاى بزرگ‌تر، به‌مراتب بیش‏تر از آن چیزى است که ناو جماران به ما دارد نشان می‌دهد و آن را در مقابل ما مجسم می‌کند.»

رحلت "جعفر بن حسن" معروف به "محقق حلي" دانشمند و عالم بزرگ شيعي(676 ق)
جعفر بن حسن مشهور به محقق حلي در سال 602 ق در شهر حله در عراق به دنيا آمد. پس از كسب مقدمات، در حلقه‏ي درس اساتيد زمان حاضر شدو پس از سالياني، عالمي بزرگ و استادي توانا گشت. علامه حلي، ابن داود حلي، سيدبن طاووس و... از زمره‏ي شاگردان وي مي‏باشند. پس از حمله‏ي مغول، حوزه‏ي بزرگ بغداد ويران گشت و تلاش محقق حلي در رونق حوزه‏ي حله بسيار موثر و چشمگير بود. محقق حلي در نوشتن آثار علمي يد طولايى داشت و كتب جاودانه‏اي را تقديم حوزه‏ي دين و علم نموده است. از جمله‏ي اين آثار، كتاب ارزشمند شَرايعُ الاسلام مي‏باشدكه يكي از كتب مهم فقهِ استدلالي است. محقق حلي سرانجام پس از عمري پربار، 74 سالگي در حله به سوي معبود شتافت و در همان جا به خاك سپرده شد. آرامگاه وي زيارتگاه حق‏جويان و دوستداران علم و حقيقت است
1004/پ30/ب.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها