آغاز اجلاسیه پایانی کنگره شهدای قروه با حضور مسوولان کشوری و لشکری

اجلاسیه پایانی کنگره شهدای قروه در راستای سلسله برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با حضور مسولان کشوری و لشکری و خانواده شهدا آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۶۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اجلاسیه پایانی کنگره شهدای شهرستان قروه  با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان   آغاز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در حاشیه این اجلاسیه به خبرنگار فارس گفت: برگزاری یادواره شهدای پایگاهی، حوزه‌ای، شهرستانی و یادواره شهدای آبروی محله و همچنین سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا از برنامه‌های مختلفی بود که در راستای برگزاری این اجلاسیه انجام گرفته است.

محمدرضا حیدری همچنین از اعزام اکیپ‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم و توزیع بسته‌های حمایتی در میان نیازمندان در همین راستا خبر داد و گفت: امروز در این اجلاسیه شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های مجموعه‌های مختلف این شهرستان هستیم.

وی بر ضرورت ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: رشادت‌ها و پایمردی‌ها شهدا باید به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

گفتنی است؛ مردم شهرستان قروه ۴۶۴ شهید معظم را در راه دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند که ۴۴۵ شهید از این تعداد برادر و ۱۹ شهید خواهر هستند.

۳۹۰ شهید در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و ۸ شهید در راه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ۵۱ شهید در بمباران‌های شهرستان قروه در راه دفاع از این آب و خاک جان خود را فدا کرده‌اند.

این شهرستان ۱۳ شهید گمنام و ۲ شهید والامقام نیز دارد که اخیرا در درگیری با عوامل ضدانقلاب در مرز‌های کشور جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

انتهای پیام/
 
منبع فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار