اصناف مانع سو استفاده برخی عوامل دشمن در بازار جامعه شوند

امام جمعه بابلسر: در این برهه زمانی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد باید اصل خود نظارتی رعایت شود و تلاش کنیم تا فرهنگ خود نظارتی را در جامعه نهادینه کنیم تا کسانی‌که سعی در آشفتگی اوضاع بازار و سوء‌استفاده از مردم شریف را دارند نتوانند به اهداف شوم خود برسند.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۵۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام «محمداسماعیل قلی‌پور» امام جمعه شهرستان بابلسر در دیدار با ابراهیمی رئیس بسیج اصناف مازندران و اعضای اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی این شهرستان با اشاره به نقش بی‌بدلیل بازاریان و اصناف در صحنه‌های مختلف انقلاب اظهار داشت: بازاریان متدین و انقلابی از ابتدای انقلاب تاکنون با حضور مستمر خود در صحنه‌های مختلف نظام همیشه پشتیبان محکمی برای ایران اسلامی بودند.

حجت الاسلام قلی‌پور با اشاره به توطئه و دسیسه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام و جنگ اقتصادی دشمن بر لزوم هوشیاری بازاریان و مردم نسبت به توطئه‌های شوم آنها تاکید کرد.

وی افزود: در این برهه زمانی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد باید اصل خود نظارتی رعایت شود و تلاش کنیم تا فرهنگ خود نظارتی را در جامعه نهادینه کنیم تا کسانی‌که سعی در آشفتگی اوضاع بازار و سوء‌استفاده از مردم شریف را دارند نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه شهرستان بابلسر با بیان اینکه در روایت‌های مختلف و آموزه‌های اسلام به عناوین مختلف تاکید شده که آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند، گفت: در مقام بازاری و فروشنده گاهی اوقات خود هم خریدار هستیم و اگر دوست نداریم گران‌فروشی و کم‌فروشی صورت نگیرد، خودمان هم در تجارت و کسب و کار همان را رعایت کنیم اگر همین یک نکته را ما در بازار و کسب و کار مدنظر بگیریم شاهد گران‌فروشی و احتکار و کم‌فروشی و خیلی از تخلفات دیگر نمی‌شویم.

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه باید در راستای اجرای عدالت، افزایش سلامت جامعه و رضایت‌مندی مردم تلاش شود، تامین سلامت جامعه را با نهادینه شدن نظارت همگانی و مسئولیت پذیری آحاد جامعه در این خصوص امكان‌پذیر دانست و خاطرنشان کرد: می‌توانیم با تحقق این مهم در برخورد با گران‌فروشی و مبارزه با محتکران و اخلال‌گران اقتصادی بازار گام موثری برداریم.

امام جمعه شهرستان بابلسر در راستای تحقق عدالت اجتماعی از مدیر اداره صنعت و معدن و تجارت خواست فروشگاه‌هایی جهت عرضه اقلام تنظیم بازار در مناطق محروم و اطراف شهر در نظر بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار