خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

اجرای عدل الهی نیازمند ارتقای فرهنگ جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: اجرای عدل الهی نیازمند ارتقای فرهنگ جامعه است.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۲۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن آمده است، خداوند قرار نکرده است که کافران بر مؤمنان مسلط شوند.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی رضاخان، محمدرضا شاه، آمریکا و انگلیس بر ما مسلط بودند و بر ایران سلطه داشتند، تصریح کرد: شرایطی که پیش از انقلاب در کشور حاکم بود، اگر می‌خواستیم بر اساس آیات قرآن عمل کنیم، باید انقلاب می‌کردیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در سوره بقره، خداوند ولی مؤمنین معرفی شده است و با وجود چنین آیاتی، شایسته مؤمنین نبود که کشور در دست غرب زدگان، سلطنت طلبان و اجانب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: این خداوند است که انسان‍‌ها را از ظلمت، فقر، جهل، ضعف، ناتوانی و وابستگی به دیگران بیرون می‌آورد و به عزت، استقلال، آزادگی، خلاقیت، آبرو و کرامت می‌رساند.
وی افزود: پیامبر (ص) فرموده اند اگر مسلمانی روزگار خود را بگذراند اما برای حمایت از مسلمان‌ها جدیت، اهتمام و عزمِ جزم نداشته باشد، مسلمان محسوب نمی‌شود. پیش از انقلاب اسلامی، انقلابیون شرایط و اوضاع سخت مستضعفان و مسلمانان منطقه مانند فلسطین را می‌دیدند و تنها غصه می‌خوردند.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: اگر انسانی به مسأله نگاه کنیم نمی‌توانیم به راحتی از کنار مشکلات انسان‌های ضعیف و مستضعف عبور کنیم و انسانیت حکم می‌کند که به آن‌ها کمک شود و فراتر از آن اگر حیوان و گیاهی هم نیاز به کمک داشته باشد، انسانیت حکم می‌کند که به آنها کمک شود.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر مسلمانی بشنود، مؤمن و یا غیر مؤمنی از او طلب یاری و کمک کند و به یاری او نرود، مسلمان نیست. اگر انقلاب نمی‌کردیم، نمی‌توانستیم رسالت های دینی را محقق کنیم.
وی اظهار کرد: خداوند در آیه 25 سوره حدید می‌فرماید، پیغمبران را با دلایل روشن فرستادیم و کتاب و ترازوی سنجش قرار دادیم تا مردم بر اساس موازین الهی و کتاب خدا، برای تحقق قسط و عدل حرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: برنامه دین اینگونه است که جامعه با اختیار در مسیر تحقق قسط و عدل حرکت کند چرا که با بخش‌نامه و اجبار نمی‌توان قسط و عدل را اجرا کرد واگر انقلاب تحقق نمی‌یافت، درک و تحقق این آیات دشوار بود.
آیت‌الله عابدینی با طرح این سؤال که باید ببنیم امروز در چه مرحله‌ای قرار داریم، گفت: زمانی که نوح کشتی می‌ساخت، آنهایی که از آینده و چشم‌انداز رسالت حضرت نوح بی‌خبر بودند، او را به سخره می‌گرفتند.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز در بیابان‌های قم کشتی انقلاب را ساخت و در همان زمان نیز برخی ایشان را سرزنش می‌کردند که در آن شرایط نمی‌توان انقلاب کرد اما امام با تکیه بر خداوند انقلاب را با قدرت پیش برد و به پیروزی رساند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند به نوح فرمود چون تو با آنان كه همراه تو هستند بر كشتى نشستى، بگو ستايش خدايى را كه ما را از چنگ ظالمان رهانيد. انقلابیون در دوران انقلاب اسلامی زیر شکنجه‌های رژیم شاهنشاهی قرار می‌گرفتند و امروز باید خداوند را شکرگزار باشیم که انقلاب به پیروزی رسید و از آن شرایط رهایی پیدا کردیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خداوند در آیه 29 سوره مؤمنین به نوح می‌فرماید بگو پروردگارا مرا در جايى پربركت فرودآور كه تو نيكوترين مهمان نوازانى. امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب به نقطه‌ای محکم رسیده است و به میزانی از توان و قدرت دست یافته که موشک‌های نقطه زن ما تروریست‌ها را در سوریه مورد هدف قرار می‌دهند.
وی عنوان کرد: باید خداوند را سپاسگزار باشیم زیرا پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های بسیار عظیمی دست پیدا کرده‌ایم و قرار است انقلاب ما به حکومت عدل منجی عالم بشریت (عج) متصل شود و باید خودمان را لایق و شایسته ظهور امام عصر (عج) کنیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها