حجت الاسلام محسن سعیدی جدا: حجاب یکی از ضروریات دین است و رعایت حدود شرعی آن برای هر مرد و زن مسلمانی واجب است، اما، چون بیشتر مردان از بد حجابی زنان در جامعه تحریک می‌شوند، سعی داریم آفت‌های بد حجابی و پیامد‌های منفی آن را در جامعه مورد بررسی قرار دهیم.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

بی توجهی به مسئله حجاب در جامعه از علل مهم افزایش فساد است (۲)

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در قسمت دوم مسئله بی توجهی به حجاب به قلم حجت الاسلام محسن سعیدی جدا می خوانیم؛ حجاب یکی از ضروریات دین است و رعایت حدود شرعی آن برای هر مرد و زن مسلمانی واجب است اما چون بیشتر مردان از بد حجابی زنان در جامعه تحریک می شوند، سعی داریم آفت های بد حجابی و پیامدهای منفی آن را در جامعه مورد بررسی قرار دهیم.

بد حجابی و یا به تعبیری کشف حجاب در جامعه کنونی ایران یکی از مهمترین دسیسه های دشمنان غربی است تا به دختران و پسران ایرانی تلقین کنند که آرامش و سکون در عدم حجاب می باشد و قطعا خانواده های ایرانی که از قدیم الایام به غیرت و مردانگی شهرت دارند اجازه نخواهند داد تا فرزندانشان از جمله دخترانشان بازیچه ی افکار غربی هوس آلود شود.

نادیده گرفتن ارزش زن

دخترانی که در جامعه از پوشش مناسبی برخوردار نیستند و با وضع زننده ای در ملأ عام حاضر می شوند ارزش خود را زیر سوال می برند، این طیف از دختران احساس می کنند با چنین وضعی می توانند خود نمایی کنند، اما نگاه های دیگران به آنها از روی شهوت و هوس آلود است و این دختران با میل خود، امیال هوس بازان را فراهم کرده و مقدمه آزار و اذیت جنسی خودشان را فراهم می کنند؛ امنیت خود و آبروی خانواده خود را در معرض خطر قرار می دهند؛ حجاب بهترین وسیله برای کسب امنیت، آرامش و آبرو می باشد.

افراد هوس باز و شهوت ران همیشه برای اغنای خود در کمین هستند تا دست به اعمال خلاف عفت بزنند و گویا چنین مردان لاابالی و هوسران پوشش بد و ناهنجار برخی دختران را چراغ سبزی برای اشباع خود و آنها می بینند که نشان دهنده تمایل زنان بدحجاب به کارهای خلاف و حرام است و همین پوشش بد نکته ذهنی و روانی از نظر برخی افراد هوس آلود، مجوز آزار و اذیت زنان بدحجاب می باشد.  کسانی که آبرو برای آنها مهم نیست، در هر شرایطی دختران بد حجاب بهترین طعمه برای چنین افرادی است و اما کسانی که به ظاهر دنبال آبرو هستند چه بسا بعد از اشباع، طعمه خود را به قتل برسانند؛ در صفحات جنایی روزنامه ها و سایت های معتبر می توان چنین حوادث گوناگونی را مشاهده کرد.

پوشش برای دختران به معنای محدودیت نیست، بلکه حفظ ارزش های انسانی است. ارزش هایی که دختران را از کالا بودن متمایز می کند. اساسا دیدگاه پسرهای شهوت ران نسبت به دختران، به عنوان یک کالا می باشد که بعد از رسیدن به مقصود خود آنها را از خود دور می کنند، اما اسلام به عنوان کاملترین دین به انسان ها ارزش داده است و از این ارزش ها حمایت می کند و برای رفع تمایلات جنسی انسان ها آنها را تشویق به ازواج می کند و از جمله این تشویق ها را می توان در احادیث مشاهده کرد که ثواب اعمال انسان های متاهل نسبت به انسان های مجرد، برتری دارد، البته در صورتی که از لحاظ ایمان هر دو یکسان باشند.

پوشش برای دختران به معنای محدودیت نیست، بلکه حفظ ارزش های انسانی است. ارزش هایی که دختران را از کالا بودن متمایز می کند.

دیدگاه اسلام برای زنان محجبه ای که در جامعه با مردم در ارتباط هستند، این است که جنسیت آنها مورد لحاظ مخاطبش قرار نگیرد، زیرا دو نفر زمانی که با یکدیگر در حال گفتگو هستند جنسیت هم دیگر را مورد لحاظ قرار می دهند، از این لحاظ اسلام می خواهد یک زن که در جامعه حاضر می شود تمام توجه مردان به انسانیت او باشد نه جنسیت. اسلام جنسیت را اختصاص به حریم خصوصی که در منازل است، می داند نه جامعه، اما در جامعه به انسان بودن پسر و دختر اهمیت می دهد.

*یادداشت مرتبط:

بی توجهی به مسئله حجاب در جامعه از علل مهم افزایش فساد است (قسمت اول)

و من الله توفیق

حجت الاسلام محسن سعیدی جدا

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی

ارسال نظرات