شهید محمد کریمی با ایجادتشکل‌ها درروستا جوانان را برای دفاع از منطقه تشویق به مقابله با دشمن می‌کرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۵۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد امین کریمی در سال ۱۳۴۴ در خانواده متدین در روستای سیس از توابع بخش بلبان آباد چشم به جهان گشود.

شهید کریمی در زمان جنگ تحمیلی و نفوذ گروهک در منطقه جوانان روستا را تشویق به مقابله با دشمن برای دفاع از آب و خاک و مردم می‌نمود.

خدیجه کریمی همسر شهید کریم و دختر عموی شهید است که از دوران بچگی هم کاملا از او شناخت دارد می‌گوید انسانی
متدین وبا اخلا بود و زمانی که مردم منطقه زیر فشار آزار و اذیت گروهک‌ها بود شیهد درداخل روستا تشکلی ایجاد می‌کند ودر این تشکل با جمع کردن جوانان آنان را به مقابله با دشمن ترغیب می‌نمود.

وی در ادامه گفت: زمانی که شهید در سال ۶۷ با داشتن دوفرزند دختر ۲ ساله وپسر دوماهه عازم خدمت مقدس سربازی می‌شود می‌گوید با توجه به اینکه مردم در این شرایط سخت تحت فشار هستند نیاز است که از جان و هستی خود گذشته وبرای دفاع از آب وخاک و مردم به دفاع برخیزم.

رضا کریمی فرزند شهید

رضا می‌گوبید در آن زمان من کودکی دوماهه بودم، اما زمانی که بزرگ شدم و فهمیدم که پدرم در زمان جنگ تحمیلی شهید شده است از طریق همرزمانش خواستم از افکار و اهداف پدرم اطلاع پیدا کنم.

وی درادامه گفت: بنا به گفته همرزمانش شهید کریمی خیلی به سپاه پاسداران و انقلاب اسلامی علاقه‌مند بوده و همیشه می‌گفت: برای دافع از مردم و اقتدار انقلاب حاضرم جان فدا شوم.

وی افزود: پدرم به دوستان وهمرزمان می‌گوید خودش گویا از قبل از شهادتش با خبربوده، زیرا می‌گفت: این آخرین مرخصی من است و دیگر بعد از برگشت به محل خدمت خانواده ام را نمی‌بینم و گفته بود خیلی دوست دارم شهید بشوم، زیرا دیگر پسرم بعد از من جانشین من خواهد بود واز خانواده ام نگهداری می‌کند.

فرزند شهید می‌گوید زمانی که جویای چگونگی به شهادت رسیدن پدرم از همرزمانش شدم پدرم برای پاک سازی منطقه ساوان در شهرستان بانه از دوستانش جدا می‌شود در کمین دشمن می‌افتد و پدرم تا غروب با دشمن مقابله می‌کند وبعدساعتاه در گیری به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات