در جلسه هماهنگی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان عنوان شد؛

امنیت و اقتدارایران اسلامی مدیون خون شهداست/کنگره بزرگداشت شهدای دهگلان ۱۲ اسفند برگزار می‌شود

فرمانده سپاه دهگلان امنیت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون ایثار وفداکرای شهدا دانست.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۴۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان و شهدای دهگلان در ۱۲ اسفند ماه سال جاری در این شهرستان با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثار گران، جانبازان و آزادگان، مردم و مسئولین استان و شهرستان برگزار خواهد شد.


این کنگره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرهٔ شهدا، یادآوری جان‌فشانی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.

ارشدی از کمیته‌های برگزاری کنگره شهدای شهرستان خواستار توجه بیشتر در خصوص برگزاری کنگره در خور و شان شهدای شهرستان شد.


در این نشست سرهنگ پاسدار محمد امانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ کُرد مسلمان گفت: ما باید همه قدر دان از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های پیشمرگان مسلمان باشیم که در آن شرایط سخت اوایل انقلاب که از همه دار و ندار خود برای دفاع از این آب و خاک گذشتند و امنیت و آرامش کنونی را برای ما به ارمغان آوردند.

سرهنگ امانی با تاکید بر اینکه این انقلاب به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش‌ها بنا شده است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

فرمانده سپاه دهگلان اظهار داشت:شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در کردستان در شرایطی به دفاع از اسلام و انقلاب به پا خواستند که این دیار از دو جبهه گروهک‌های ضد انقلاب و ارتش بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفته یود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد، گفت: نقطه‌نقطه استان کردستان به عطر شهدا معطر است و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید از شهدای کشور متعلق به استان کردستان بوده که یک‌هزار نفر از این آمار را شهدای پیشمرگ مسلمان کرد تشکیل می‌دهند.

محمد امانی با بیان اینکه امنیت زیر بنای توسعه هر کشور است گفت:امنیت واقتدار ایران اسلامی را مدیون ایثار وفداکاری شهدا، جانبازان، و آزادگان دانست.


در ادامه ارشدی فرماندار دهگلان با بیان اینکه کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، اظهار کرد: کردستان به راستی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و این تعبیری  است که برای همیشه مانند لوحی زرینی بر تارک این استان خواهد درخشید.

وی با تاکید بر اینکه این انقلاب به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش‌ها بنا شده است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نقش بسیار مهمی در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی و سایر موفقیت‌های کشور در دوران پس از جنگ داشت افزود: دشمنان تحمل مشاهده پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارد و از راه‌های مختلف می‌کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود، اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه‌ها را باطل می‌کنند.

فرماندار دهگلان امنیت و اقتدار امروز کشور را از برکات ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدری دانست که در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن بهترین راه را انتخاب و خود جاودانه شدند.

ارشدی ضمن تاکید بر هرچه با شکوهتر کنگره از کمیته‌های برگزاری اجلاسیه خواستار مراسم باشکو در خور وشان شهدای شهرستان شد.
 
انتهای پیام /7727
ارسال نظرات