خبرگزاری بسیج: رئیس کمیته امداد منطقه19 تهران،فوت سرپرست خانوار را مهمترین علت حمایت جامعه هدف در این نهاد عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۱۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرنگار بسیج استان تهران،مهدي ساماني،رئيس كميته امداد منطقه 19 تهران در نشست با مدیران و کادر آموزشی دبیرستان های دخترانه استاد شهریار، پسرانه تشیع، شهید شهریاری وشهید احمدی روشن  که جداگانه انجام شد، گفت:کمیته امداد از جمله اولین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

وی با بیان اینکه كميته امداد یک نهاد حمايتي جامعه است،افزود: این نهاد با ارائه خدمات حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان در زمينه تامين هزينه ساخت، خرید و تعمير مسكن،كمك هزینه تأمین جهيزيه،هديه ازدواج فرزندان پسر خانوارهاي تحت حمايت ومشاوره ازجمله خدمات كميته امداد است كه جامعه هدف تحت حمايت از آن بهره مند مي شوند.

سامانی با بيان اينكه بيش از 1299 خانوار با جمعيتي بيش از 3897 نفر از خدمات حمايتي اين نهاد بهره مند هستند،افزود:بيشترين دلايل تحت حمايت قرار گرفتن در منطقه 19 تهران به دلايل طلاق، فوت سرپرست خانوار است و  به ترتيب از كار افتادگي سرپرست خانوار، متاركه و مفقودي و يا زنداني بودن همسر از ديگر عوامل تحت حمايت قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار است  که خانوارهاي تحت حمايت خدماتي همچون مستمري،درمان،مسكن، جهيزيه،فرهنگي و آموزش دريافت مي كنند.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران ايجاد اشتغال و توانمند سازي جامعه هدف  را از رويكردهاي اصلي كميته امداد عنوان كرد و گفت:اين روند بصورت جدي در حال پيگيري و اجرا است به صورتي كه خانوارهایی كه توان اشتغال دارند پس از استعداد سنجي،آموزش و پرداخت تسهيلات خودكفايي در راستاي ايجاد شغل و درآمد اقدام مي كنند تا به خودكفايي برسند.

وی با بيان اينكه تسهيلات اشتغالزايي كميته امداد براي رونق كسب و كار و خودكفايي جامعه هدف با معرفی به بانک های طرف قرارداد و از محل منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت  پرداخت مي شود،افزود:اين تسهيلات براي اجراي طرح هاي مختلفي از جمله  خدماتي،صنايع دستي و صنعتي اعطا مي شود و به ازاي هر اشتغال زايي 15 ميليون تومان به وام پرداختي مددجويان اضافه مي شود.

سامانی به فعالیت های حوزه توسعه و توسعه مشارکت های مردمی اشاره و بیان کرد: کمیته امداد برای تأمین نیازهای مختلف جامعه هدف تحت حمایت حدود طرح مشارکتی را اجرا می کند که مردم بیشتر با اجرای طرح صندوق صدقات آشنایی دارند.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با بیان اینکه طرح‌های مشارکتی این نهاد مبتنی بر نیاز محرومان است، افزود:مردم نیکوکار با مشارکت در طرح‌های مختلف این نهاد از جمله صدقات، طرح اکرام ایتام، محسنین،شوق زیارت،احسان حسینی،نذر و قربانی،اطعام، و غیره ه در تأمین نیاز محرومان با این نهاد همکاری می‌کنند.

وی بابیان اینکه ترویج و احیاء فرهنگ احسان، نیکوکاری ، اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی از جمله سیاست‌های مهم این نهاد است،گفت:مردم منطقه 19 تهران در9 ‌ماهه امسال بامشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد 2 میلیارد و 28  میلیون و 500هزارتومان به نیازمندان کمک کردند که 504 میلیون تومان در قالب صدقه پرداخت شده، یادآور شد:این کمک‌ها برای معیشت،درمان،جهیزیه،مسکن، اشتغال و تحصیل نیازمندان مصرف شده است.

سامانی با بیان به اینکه مراجعات

مردم به کمیته امداد در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است،تاکید کرد:اگر مردمی که از جهت مالی،توان کمک رسانی دارند با کمیته امداد همکاری و به این نهاد اعتماد کنند، حمایت مالی از نیازمندان به نحو مطلوب تری انجام می شود.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران تأکید کرد:مسئولین کمیته امداد مجوز صرف درآمدهای خود در منطقه یا شهر دیگری را ندارند؛ کمیته امداد منطقه 19 تهران نیز حتی نمی تواند درآمد حاصل ازصندوق صدقات و سایر کمک های مردمی این منطقه را برای سایر مناطق خرج کند و همه این ها از نظارت عمیق سازمان‌های مختلف بر این نهاد انقلابی است.

وی در ادامه از فعالیت برخی از خیریه های مجاز و غیر مجازخارج از حیطه منطقه،خبرداد و گفت: متأسفانه با فعالیت این خیریه ها کمک های مردمی در خارج از منطقه 19 صرف می شود و به دست نیازمندان واقعی همین منطقه نمی رسد.

سامانی ابراز اميدواري كرد: اميدوارم با همکاری معلمان و اولیاء دانش آموزان نسبت به ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و معرفی فعالیت های این نهاد به سایرین که از فعالیت های این نهاد آگاهی ندارند در جهت اعتماد سازی و کمک به نیازمندان شناسایی شده موجبات كاهش آثار فقر و معضلات حاكم در سطح منطقه ۱۹ تهران فراهم شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات