خبرگزاری بسیج: دومین آئین نکوداشت و تجلیل خیرین بهزیستی شهرستان ری با حضور معاون مشارکت های مردمی اشتغال و موسسات غیر دولتی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان ری، معاون سیاسی انتظامی فرماندار ری و جعی از معاونان و مسئولان شهرستانی در تالار نجم خاورمیانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۱۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ خانم چوبکار معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسات غیر دولتی بهزیستی استان تهران نیز در سخنانی یکی از وظایف سازمان مشارکت های مردمی بهزیستی در شهرستان و استان را ارتباط با تمام خیرین از جمله افراد حقیقی و حقوقی دانست و گفت: تمام عزیزانی که به استناد ماده 206 یار و همراه ما می شوند و موسسات خیریه را به ثبت می رسانند یا به صورت انفرادی یار و حامی سازمان هستند بال های سازمان بهزیستی محسوب می شوند و وظیفه اداره مشارکت های مردمی این است که مقدم این عزیزان را ارج بنهند و برایشان مراسم گرامیداشت برگزار کنند؛ صدها فرشته بوسه بر آن دست می زنند که از کار خلق یک گره بسته باز کنند.

وی با اشاره به اینکه 16 شهرستان زیر مجموعه بهزیستی استان هستند خاطر نشان کرد: خیرین ما فقط افراد حقیقی نیستند بلکه موسساتی که چه از سازمان بهزیستی مجوز گرفته باشند و چه از وزارت کشور یا سازمان بهزیستی یا از طریق پلیس امنیت مجوز گرفته باشند به عنوان خیرین ما محسوب می شوند و کمک حال و یاریگر ما هستند. خیرین ما فقط به طور مستقیم کمک نمی کنند بلکه با توجه به حوزه های تخصصی از جمله حوزه اجتماعی، توانخبشی و پیشگیری بنا بر نیتی که دارند به ما مراجعه می کنند درمراکز شبانه روزی، ایزوله، کمپ های ماده 15، و 16، به عنوان یار و یاور سازمان بهزیستی کمک می کنند.

چوبکار در پاسخ به نیازها و اولویت های کمک خیرین به بهزیستی گفت: مهمترین نیاز بهزیستی بر اساس نیازهایی که جامعه هدف دارد مشخص می شود؛ در هر معاونت نیاز مخصوص خودشان را بیان می کنند هر نوع آسیب های اجتماعی نیاز به کمک دارد و نمی توانیم اولویتی برای این کار مشخص کنیم. مناسب سازی معابر اولویت افراد نابینا و معلولان جسمی حرکتی است، پرداخت ودیعه مسکن نیاز و اولویت افراد سرپرست خانوار است؛ کمک به معتادان متجاهر برای حفظ امنیت جامعه نیز یک اولویت محسوب می شود و سازمان بهزیستی با بیش از 180 نوع خدمات و فعالیت هایی که برعهده دارد موظف است این نیاز ها را پوشش دهد.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسات غیر دولتی بهزیستی استان تهران در مورد فعالیت های خودجوش برخی چهره های ورزشی و هنری و جذب کمک های مردمی آنان برای اهدا به افراد نیازمند از جمله حادثه زلزله اخیر کرمانشاه، گفت: در بحث نظارت بر کار خیرین افرادی که وارد می شوند به نام خیر کمک هایی را جذب می کنند. اما ما باید خودمان را به جامعه بشناسانیم تا مردم سازمان ما و خدماتی را که ارائه می کنیم بیشتر بشناسند و به دلیل عدم معرفی فعالیت ها و خدمات سازمان که بیش از 180 مورد است و جامعه هدف بسیاری را شامل می شود چنین مشکلاتی بوجود می آید. وجوهاتی که از طریق برخی هنرمندان، سلبریتی ها، اشخاص حقیقی یا هر فرد دیگری جمع آوری می شود چون زیر مجموعه و بخشی از کار بهزیستی نیست  به مشکل برخورد می کند این در حالی است که بخش نظارت ها در سازمان بهزیستی مشخص شده و کمک هایی که عزیزان خیر به بهزیستی می کنند با نظارت دقیق انجام می شود و خروجی تمامی کمک ها مشخص است چه آنها که نیت عام هستند و چه کمک هایی که نیت خاص هستند به درستی هزینه می شود.

وی در مورد ساخت مسکن و درمانگاه خیری گفت: مسکن مهر یکی از وظایف سازمان است که با کمک بنیاد مستضعفان و مسکن از ابتدای امر انجام شده و خیرین هم خیلی کمک می کنند. بحث درمانگاه نیز بر عهده وزارت بهداشت است که مجوزهای لازم را باید بدهد.

چوبکار در مورد واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو معلول گفت: بر اساس آمار اولیه که در سال 95 جمع آوری شد بیش از 900 خانواده دارای دو معلول تحت پوشش به مسکن و شهرسازی معرفی شدند که در حال حاضر در حال انجام کار است اما بالا رفتن مصالح وقفه ای در واگذاری مسکن به این خانواده ها ایجاد کرد که امیدواریم مشکلات بزودی مرتفع شود. وی در ادامه از واگذاری مسکن به 100 خانواده دارای دو معلول تا پایان امسال خبر داد و گفت: بقیه مبالغ آنها پرداخت شده و کمتر از 500 نفر   مانده که منتظریم اداره مسکن و شهرسازی یا شرکت های عمران مربوط آمار واحدها را مشخص و به ما اعلام کنند تا آن را واگذار کنیم.

خانم مینا رجایی، مدیر بهزیستی شهرستان ری نیز ضمن قدردانی از خیرین بهزیستی شهرستان همچنین از مدیریت تالار نجم خاورمیانه تجلیل کرد و گفت: چندین برنامه و همایش بهزیستی با هزینه این مجموعه برگزار شده و هزینه پرداخت هدایای مددجویان موفق نیز با مساعدت مدیریت تالار نجم خاورمیانه تامین شده است.

وی اظهار داشت: نخستین آئین نکوداشت و تجلیل خیرین بهزیستی شهرستان ری در سال گذشته برگزار شد و دومین همایش تجلیل از خیرین در سال جاری برگزار شده است؛ البته در سال های قبل هم مشابه چنین برنامه هایی برگزار شده بود اما به طور رسمی نبود اما از سال گذشته آئین نکوداشت و تجلیل خیرین بهزیستی به صورت رسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار می شود.

رجایی، هدف از برگزاری این مراسم را ارتباط بیشتر با خیرین حقیقی و حقوقی و موسسات خیریه دانست و گفت: افراد نیکو کار نقش مهمی در حمایت از مددجویان و افراد زیر پوشش بهزیستی دارند و برگزاری این همایش ها تعاملات دو جانبه در راستای تحقق اهداف سازمان را بیشتر خواهد کرد.

خانجانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار ری،  در این همایش با تقدیر از خیرین نیکوکار، اظهار داشت: ما احترام ویژه ای برای خیرین و کارکنان خدوم بهزیستی قائل هستیم و خدمات شما عزیزان هیچگونه قابل جبران نیست. 

خانجانی با اشاره به پیشینه مذبی و فرهنگی ایرانیان، در امور خیر افزود: در چند سال اخیر مجموعه های خیریه بسیاری با موضوعات مختلف خیرین سلامت، خیرین امنیت، خیرین مدرسه ساز و غیره شکل گرفته است که نشان می دهد مردم ایران با نیات خیر و انسان دوستانه علاقه دارند به جامعه هدف کمک کنند.

 وی با تاکید بر نقش فرمانداری ری در تسهیل گری مشارکت خیرین گفت: مشارکت خیرین در شهرستان ری بسیار زیاد اما پراکنده در حال  انجام است؛ مردم کمک های خوبی در حوزه ها و عرصه های مختلف می کنند اما هدف گذاری مشخصی صورت نگرفته و ما به دنبال ایجاد مجمع خیرین در شهرستان هستیم تا  از این طریق کمک ها و مشارکت های مردمی را کانالیزه و راه اندازی کنیم و در عین حال خیرین مسیر خود را براساس علائق خود دنبال کنند.

خانجانی اظهار داشت: فرمانداری می تواند حلقه پیوند بین خیرین و جامعه هدف باشد و کسانی که کمک می کنند اطمینان خاطر داشته باشند پولی که کمک می کنند به مسیر مستقیم و هدف معین برسد. در ایام عید نیز برای تامین سبد مایحتاج جامعه هدف بهزیستی نیاز به کمک خیرین داریم و فرمانداری این اطمینان را به خیرین می دهد که از نیات خیر اندیشانه آنان مراقبت می کند.

 

 

ارسال نظرات