امضای کتاب "من مادر مصطفی" با حضور پدر شهید احمدی روشن در موسسه طلائیه برگزار شد

نشست صمیمی امضای کتاب "من مادر مصطفی" با حضور پدر شهید احمدی روشن و جمعی از فعالان فرهنگی اراک در موسسه فرهنگی سفیران طلائیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۰۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جشن امضای کتاب "من مادر مصطفی" با حضور پدر بزرگوار شهید احمدی روشن،استاد رحیم مخدومی نویسنده کتاب،مادر شهید مدافع حرم سعید مسلمی و جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان اراک برگزار شد.

کتاب ˈمن مادر مصطفیˈ‌ طی 20 روز نوشته شده و در 136 صفحه انتشار یافته است؛ شب های بعد از پدرˈ، ˈمن مادر مصطفیˈ، ˈدو سایهˈ، جدایی شیرینˈ، ˈسنگر کمین هسته ایˈ،من مصطفی را مرد می خواستمˈ، ˈروز میدان رفتن زنانˈ، بیانات رهبر معظم انقلاب در منزل شهید، نامه خانواده احمدی روشن به رهبر معظم انقلاب و واکنش حزب الله لبنان به ترور شهید احمدی روشن از جمله عناوین بخش های این کتاب است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :

مصطفی مهربان بود.درعین حال زبل و حاضر جواب .کم نمی آورد.بعضی وقت ها از بچه های هم سن وسال خودشمقابل بچه های بزرگتر دفاع می کرد.جورکش بچه ها بود. نمی ترسید. به خاطر بچه های کوچکتر , با بچه های بزرگتر از خودش گلاویز می شد. هیچ وقت هم بچه های هم سن و کوچکتر از خودش را اذیت نمی کرد.

کلاس اول را در دبستان مینو خواند; نزدیک محله ی امامزاده عبدالله همدان دیوار به دیوار دبستان خواهرش, با یک نرده فاصله.

مرضیه صبح ها با خودش نان و پنیر می برد مدرسه . زنگ تفریح برای مصطفی لقمه می گرفت , لقمه لقمه از این طرف نرده می داد به او .خیلی مراقبش بود.

مصطفی خیلی اهل نمره نبود.در حدی تلاش می کرد که بگذراند. من هم در دوره ابتدایی خیلی حساسیت نشان نمی دادم.هفده , هجده می گرفت , می آمد .گاها بیست هم می گرفت .من نه می گفتم : چرا هجده گرفتی و نه از بیستش خیلی استقبال می کردم . کلا از اینکه به درس هایش می رسید راضی بودم.

هم به درس هایش می رسید و هم جلسات قرآن مسجد میرفت.آقا رحیم با خودش می برد مسجد, با خودش برمی گرداند.مسجد محله مان , مسجد امامزاده عبدالله بود; با دو خیابان فاصله از منزل.

پدرشوهرم صبح ساعت چهار و نیم , پنج بیدار می شد.خیلی زود می رفت میدان بار ها را از او تحویل می گرفت.وقتی او بیدار می شد , ناخودآگاه ما هم بیدار می شدیم.مصطفی هم همین حالت را داشت.بعد ها به شوخی می گفت:مامان ما اخلاق جالبی نداریم .وقتی بیدار می شیم که هیچ کس بیدار نیست.همین میشه مایه درد سرهم برای من هم برای اطرافیان.

از بچگی به کشتی علاقه داشت. وقتی رفت راهنمایی , باشگاه کشتی هم می رفت.

( کتاب من , مادر مصطفی /صفحه 29و 30 )

رحیم مخدومی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس و نگارنده چندین کتاب در حوزه ادبیات داستانی در این مراسم گفت: با توجه به جنگ نرمی که علیه کشور به راه افتاده است انتظار از متولیان فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، بسیج، تریبون نمازجمعه و ... انتظار داریم که موضوع تربیت نیروی فرهنگی در کشور را جدی بگیرند و در راستای نیازهای فرهنگی جامعه محصولات مطلوب فرهنگی تولید کنند و از اصحاب توانمند فرهنگ حمایت های لازم را به عمل بیاورند.

در پایان این مراسم به مناسبت 13 جمادی الثانی مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)؛ مادر گرامی حضرت اباالفضل العباس(ع) از مادر گرامی شهید مدافع حرم "سعید مسلمی" تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار