فراخوان جشنواره عکس ایثار و شهادت در آذربایجان غربی منتشر شد
کد خبر: ۹۱۱۳۱۲۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه سازی برای تبادل تجربیات و تقویت تعامل موثر و همچنین معرفی نقش حساس رسانه ها و هنرمندان در حوزه ایثار و شهادت از جمله اهداف این جشنواره محسوب می شود.

مهدی فعال افزود: تبیین ایثار اجتماعی به عنوان جلوه ای از فرهنگ ایثار و شهادت با الهام از سبک زندگی شهدا و ایثارگران از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اعلام کرد: ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، جشن های ایام دهه فجر، گلزار شهدا، میهمانی لاله ها، سالروز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، والدین شهدا کنار مزار و تشییع پیکر پاک شهدا محورهای این جشنواره به شمار می رود.

وی درباره نحوه ارسال آثار و مدارک مورد نیاز برای شرکت در این رویداد هنری نیز بیان کرد: ثبت نام در این جشنواره به صورت اینترنتی است.

وی با اشاره به اینکه هر هنرمند می تواند سه اثر به این جشنواره ارسال کند، افزود: یکم تا پانزدهم اسفند سال جاری زمان دریافت آثار است و اختتامیه این رویداد نیز 22 اسفند /روز شهدا/ برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه حجم عکس ارسالی نباید از 1.5 مگا بایت بیشتر باشد، اضافه کرد: ضلع بزرگ عکس باید بین یکهزار تا 2 هزار مگاپیکسل باشد و سایز اصلی عکس ها نیز باید پس از داوری عکس های برگزیده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، عکاسی از شاخه های هنری تاثیرگذار برای ثبت لحظه های ماندگار محسوب می شود و امروزه استفاده از ظرفیت های این هنر جذاب در ترویج مولفه های فرهنگی بیش از پیش مورد توجه متولیان فرهنگ است.

انتهای پیام

ارسال نظرات