خبرهای داغ:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که پایان عمر وهابیت نزدیک است، از عربستان سعودی به عنوان زادگاه تروریسم تکفیری یاد کرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۱۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی نقد مبانی سلفی گری، با بیان این که مساله سلفیه و وهابیت از بلا‌های بزرگی است که دامن گیر اسلام شده و همه باید در مقابل آن بایستند، تصریح کرد: سلفی گری و وهابیت در حقیقت ریشه آن در جمود و افراطی گری است و محصول آن نیز جز ویرانی، کشتار و مفاسد اخلاقی نیست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: وهابیت و سلفی گری را نباید تفسیری از اسلام دانست؛ این‌ها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می‌کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی وهابیت و تکفیری‌ها را مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض دانست و اظهار داشت: وهابیت تحریف کاملی در اسلام بوجود آورده اند و ریشه آن نیز سیاسی است.

وی در ادامه با بیان این که پایان عمر سلفیت و وهابیت نزدیک است، گفت: ما ده سال قبل از فروپاشی شوروی کتابی تحت عنوان پایان عمر مارکسیسم نوشتیم، الان نیز می‌گوییم پایان عمر وهابیت و سلفیت نزدیک است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی محصول تفکر سلفی گری و وهابیت را داعش و تکفیری‌ها و نابودی و کشت و کشتار دانست و افزود: این‌ها برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و البته تلاش آن‌ها نیز فایده‌ای نخواهد داشت و راه به جایی نخواهند برد.

وی با تاکید بر لزوم مواجهه فعالانه با وهابیت و تکفیری‌ها تاکید کرد و بیان داشت: محصول اندیشه وهابیت جز تخریب و نابودی نیست، جهاد نکاح یک رسوایی بزرگ برای وهابیت بود و دنیا نیز به این مساله پی برده است.

این مرجع تقلید ارتباط ستاد برگزاری این همایش با دارالاعلام لمدرسه اهل البیت (ع) را ستایش کرد و گفت: این مرکز در نقد سلفیه و وهابیت کارنامه و دستاورد‌های ارزشمند علمی و تحقیقاتی دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار مکتوب دبیرخانه کنگره جریان‌های تکفیری اشاره و تاکید کرد: شما می‌توانید از این آثار نیز بهره بگیرید؛ کتاب زادگاه تروریستم که از محصولات و آثار این کنگره هست از هشتاد منبع و مدرک مستدل و از منابع اهل سنت بهره گرفته است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: بعد از اتمام برگزاری کنگره فعالیت‌ها خاتمه نیافت و در حال حاضر دبیرخانه کنگره فعال است و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارند؛ شما ارتباط خود را با دبیرخانه کنگره بیش از پیش تقویت کنید.

وی زادگاه تروریسم تکفیری را عربستان سعودی دانست و گفت: هرچند آن‌ها در ظاهر می‌گویند تکفیری‌ها از ما نیستند، اما همه می‌دانند منشا و خاستگاه تروریسم تکفیری کجاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها