جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی با حضور نوری زاده مدیر آموزش و پرورش ، معاون فرمانداری ، رئیس دور اول ابتدایی اداره کل و سایر مسئولین شهرستان با شرکت مدیران ، مربیان و نوآموزان مراکز پیش دبستانی در محل سالن سینما پل معلق برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۲۹۹۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی در مشگین شهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این مراسم نوری زاده مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر ضمن خیر مقدم گویی به حاضران و تشکر از برگزارکنندگان بر نامه بیان کرد : آشنایی کودکان با هویت ملی و ایران اسلامی نقش بسزایی در رشد و شخصیت نوآموزان داردو نقش آموزش و پرورش در این راستا بسیار مهم و خطیر می باشد.

ولی قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اظهار داشت: دوران کودکی دوران شکل گیری شخصیت آنان محسوب می شود که این شکل گیر ی باید متناسب با مفهوم کلمه هویت به کودکان آموزش داده شود، چرا که کودکان نسل چهارم از هر لحاظ فاصله ی معناداری با نسل های پیشین دارند و اگر به درستی به مسئله هویت پرداخته نشود ممکن است کودکان در آینده با تعارضات اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی مواجه شوند.

در ادامه یوسفی سادات رئیس دور اول ابتدایی اداره کل در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای استان اردبیل عنوان کرد: جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی ویژه نو آموزان پیش دبستان با هدف آشنایی نوآموزان با ارزشهای الهی و هویت بومی، محلی و آداب و همچنین ایجاد و تثبیت پایه های هویت اسلامی- ایرانی متناسب با ابعاد رشد متوازن کودکان پیش از دبستان و توجه به فرهنگ غنی ملی و آموزه های دین مبین اسلام در حوزه کودکان طراحی گردیده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد بیش از 850مرکز پیش دبستانی در استان فعال است که به آموزش بیش از 19000 نوآموز مشغول می باشند.

یوسفی سادات افزود : جشنواره هویت ملی همزمان با ایام الله دهه فجر در مناطق نوزده گانه استان آغاز و تا 15 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در ادامه مراسم برنامه های متنوعی از جمله شعر ،سرود ، نمایش و قصه گویی توسط نوآموزان اجرا شد و در پایان از نوآموزان و مدیران مراکز منتخب تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات