خبرهای داغ:
دکتر سیروس خانی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری کرمانشاه گفت سن خودکشی به زیر 15 سال رسیده است
کد خبر: ۹۱۱۲۹۴۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
معاون فرماندار کرمانشاه: آمار خودکشی میان نوجوانان کرمانشاهی بالا رفته است/ کنترل خشم نیاز به همکاری همه ارگان‌ها دارد

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه گفت: سن خودکشی در کرمانشاه به زیر 15 سال رسیده، حتی بین نوجوانان 13 و 14 ساله نیز گزارش شده است.

آمار خودکشی میان نوجوانان کرمانشاهی بالا رفته است/ کنترل خشم نیاز به همکاری همه ارگان‌ها دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، دکتر سیروس خانی در هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی که با موضوع کنترل خشم و کاهش نزاع در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت مظلومانه سبزپوشان حافظ امنیت سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: آمار خودکشی در کرمانشاه به‌خصوص بین نوجوانان بالا رفته است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه افزود: هر فردی به خصوص نوجوانان ممکن است در اثر تصمیم آنی دست به خودکشی بزنند، نیاز است خانواده، مربیان مدارس و آموزشگاه‌ها، مسؤولان استان به جوانان انگیزه و امید بدهند.

وی گفت: مشکلات مادی برای اکثر خانواده‌ها سبب شده از نظر ارتباطات روحی و عاطفی از فرزندان خود غافل باشند و این موضوع کار مسؤولان را سخت‌تر می‌کند.

آنگونه که خانی می‌گوید، سن خودکشی در کرمانشاه به زیر 15 سال  رسیده، حتی بین نوجوانان 13 و 14 ساله نیز گزارش شده است.

وی فرزندان را سرمایه‌های و امیدهای آینده کشور دانست و گفت: نوجوانان در این سنین از نظر عاطفی بسیار شکننده هستند، نیاز به اهمیت بیشتری از نظر ایجاد انگیزه و امید به زندگی و آینده دارند، باید در حفظ و سلامت آن‌ها همه کوشا باشیم.

خانی تاکید کرد: لازم است سازمان های فرهنگی و تبلیغی، مربیان تربیتی، بهزیستی، ناحیه مقاومت سپاه، هلال احمر، روحانیون، ورزش و جوانان، هیأت مذهبی، ارشاد و .... در مدارس حضور پیدا کنند با دانش‌آموزان رو در رو صحبت کنند و ضمن تزریق امید به زندگی و انگیزه، آموزش زندگی و کنترل خشم داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه معتقد بود، وقتی در جوان و نوجوان انگیزه‌های زیبا و جذاب پیدا شود از گوشه‌گیری و تنها شدن فاصله می‌گیرد، و وقتی غرور به نوجوانان دادی به سمت خودکشی نمی‌رود.

وی با اشاره به کار بجا و موفق دادگستری استان، ادامه داد: دادسرای کرمانشاه برای کنترل خشم زیر نظر افراد مجرب کلاس‌های برگزار کرده‌اند که توانسته به میزان بالایی در کنترل خشم و آمار جرائم موثر باشد، در فرهنگ درست زندگی کردن و کنترل خشم نیاز به همکاری همه ارگان‌های ذی‌ربط است.

خانی گفت: ازدحام در خیابان‌ها، ترافیک و.. گاها سبب بروز خشم عده‌ای می‌شود که برای مشکلات جزئی منجر به درگیری و مشکلات بزرگ بدآموزی در جامعه می‌شود به‌خصوص اختلافات در ملأعام بدآموزی برای نوجوانان و جوانان را به دنبال دارد.

کمرنگ بودن انگیزه در نوجوانان محوری‌ترین صحبت‌های حجت‌الاسلام علی اوسط‌کماسی، نماینده اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، در این جلسه بود که در توضیح این مطلب، گفت: در یکی از دبیرستان‌های سطح شهر با محصلی صحبت کردم در جوابم گفت، ما آخرش بیکاریم چرا درس بخوانیم.

کماسی افزود: امکانات در کشور و کرمانشاه زیاد است، اما استفاده نمی‌کنیم، به عنوان مثال یک زمانی فرش سنقر نمونه بود، امروزه آلمانی‌ها این کار را انجام می‌دهند، زعفران محصول کرمانشاه بود، اکنون کشورهای خارجی برند شده‌اند.

سعدی رشیدی، نماینده اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: بخشی از اقدامات اداره ورزش و جوانان استان فرهنگی است در قالب آن همه مربیان در خصوص آداب و معاشرت، احترام به بزرگتر و پیشکسوت، امید به زندگی، شادی و نشاط صحبت می‌کنند.

رشیدی با اشاره به آمار خودسوزی در اورامانات و جوانرود، افزود: توصیه شد مواد نفتی را از دسترس خانواده‌ها دور کنند تا در هنگام خشم مواد مشتعل در دسترس نباشد و این مسأله تاثیر مثبتی هم داشته، چرا که آمار خودکشی در این مناطق به طرز چشمگیری پایین آمده است.

ارسال نظرات