سرپرست جهاد دانشگاهی استان البرز ترویج و نهادینه شدن فرهنگ گفت و گو در دانشگاه ها و جامعه را راهگشای حل مشکلات ومسائل خرد و کلان جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۷۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، احمدرضا فیروزی در مراسم گشایش هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان البرز افزود: این مسابقات زمینه اجتماعی شدن دانشجویان را که لازمه آن رسیدن به خودباوری است فراهم می کند، زیرا اگر به خودباوری نرسیم نمی‌توانیم بسیاری از کارهای بزرگ را انجام دهیم.

نهادینه شدن فرهنگ گفت و گو راهگشای حل مشکلات جامعه است

وی با اشاره به نقش برجسته گفتمان در جریان های دانشحویی در به ثمر رسیدن انقلاب گفت: امیدواریم این مسابقات کمک کند تا دانشجویان به عرصه‌های بزرگتر ورود پیدا کنند.

فیروزی با اشاره به این نکته که ترویج فرهنگ گفت و گو ، پیشگیری جامعه از بسیاری از مشکلات اجتماعی را همراه خواهد داشت، افزود: تجربه بیانگر آن است که در طول تاریخ هرگاه از گفت و گو فاصله گرفته‌ایم دچار ضعف‌های جدی شده‌ایم .

وی با ذکر ضعف‌های تاریخی ناشی از تضارب آراء گفت: سرنوشت اندیشمندانی چون حلاج، سهروردی و عین القضات نشان از جامعه‌ای می‌دهد که در آن گفت وگو و تضارب آرا و تحمل عقاید مخالف به حداقل ممکن می‌رسد.

وی ادامه داد: مسابقات مناظرات دانشجویی می‌تواند این فرصت را فراهم کند که دانشجویان برای گفت و گو و نقد و تضارب آراء پیش قدم باشند و به تدریج این فرهنگ را در جامعه تزریق و ترویج نمایند.

فیروزی برگزاری مناظرات را از مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: ما باید به این مطالبه پاسخ درستی دهیم و کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه فراهم نماییم و مناظرات دانشجویی را به نحوی گسترش دهیم که کلیدی برای رسیدن به بستر های دیگر و پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری باشد.

سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان البرز نیز در مراسم افتتاح این مسابقات گفت: تقارن شروع ترم تحصیلی با آغاز مناظرات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در این راستا شروع خوبی داشته باشیم. 

دکتر نصرالله صالحی از مناظرات دانشجویی به عنوان برنامه ای کلیدی نام برد و افزود: دانشجو معلمان پس دانش آموختگی مشغول تدریس خواهند شد و در حوزه‌ی تدریس کلام، فن مناظره و مجاب کردن مخاطب باید دارای توانایی خاص باشند.

وی بیان داشت: قصد داریم بیش از 50 درصد دانشجویان را برای حضور در این مسابقات تشویق کنیم چراکه دانشجویانی که با هم مناظره می‌کنند در آینده و در طول دوران معلمی موفق خواهند بود.

مسابقات مناظره دانشجویی برای چهارمین سال متوالی است که توسط جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌ های این استان برگزار می‌شود که دراین مدت با برگزاری هشت دوره همراه بوده است.

ارسال نظرات