حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با آیت الله حسینی همدانی:

روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند

مرجع عالیقدر جهان تشیع خطاب به آیت الله حسینی همدانی افزودند: با وجود اینکه بعضی ها از این مسئولیت شانه خالی میکنند، کسانی مثل شما و عزیزان همراه شما به میدان می آیند که کارتان بسیار بسیار مهم و اثر گذار است. حالا که شما به میدان آمدید و راه را باز کردید، ان شاء الله اشخاص زیادی شما را تنها نگذارند.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۶۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با حضرت آیت الله حسینی همدانی ، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، گفتند: روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند که از جمله آن مرزبانی عقیدتی است که هزاران بار از دفاع از ابدان بالاتر است.

روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند

ایشان خطاب به آیت الله حسینی همدانی افزودند: با وجود اینکه بعضی ها از این مسئولیت شانه خالی میکنند، کسانی مثل شما و عزیزان همراه شما به میدان می آیند که کارتان بسیار بسیار مهم و اثر گذار است. حالا که شما به میدان آمدید و راه را باز کردید، ان شاء الله اشخاص زیادی شما را تنها نگذارند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود عنوان کردند: باید در برابر دشمنان و بدخواهان داخلی مقاوم باشیم، برخی مسؤولان به صورتی که لازم است به میدان نمی آیند و وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند، این در حالی ست که باید با تبعیت از فرمایشات رهبری تمام توان خود را برای خدمت به مردم و انقلاب به کار گیرند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: نیروهای انقلابی باید با دلسوزی به میدان آمده و به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنند و فعالیت های تأثیرگذار انجام دهند، در ایران اسلامی ولی فقیه در رأس است و همه مسؤولان باید از ایشان تبعیت کامل کنند.

ایشان اضافه کردند: رهبر معظم انقلاب با کمال تدبیر کشور را مدیریت می کنند و اجازه سوء استفاده و نفوذ دشمنان را نمی دهند، باید قدرت و عزت خود را در برابر دشمن حفظ کنیم و با اتحاد مشتی محکم بر دهان دشمنان یاوه گو بکوبیم.

این مرجع تقلید در ادامه بر هجرت علما به شهرها برای تبلیغ دین و اقامه نماز جماعت تأکید کردند و افزودند: امروز مساجد فراوانی وجود دارد که از امام جماعت محروم هستند، نباید مساجد از حضور روحانیت خالی باشد، و لازم است که در مساجد ۳ نوبت نماز جماعت برگزار شود.

معظم له با تأکید بر این که در کنار مردم بودن و با تواضع برخورد کردن روحانیت بسیار اثرگذار است، اظهار داشتند: باید برای مساجد امام جماعتی معین شود که آگاه به زمان بوده و با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

ایشان ادامه دادند: متأسفانه امروز شهرهای کشوراز وجود فقهای بزرگ خالی شده است، حوزه باید برای خالی شدن شهرها از روحانیت و فقهای بزرگ چاره اندیشی کند، حوزه های علمیه باید برای تربیت طلاب فقیه و آگاه به زمان سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

معظم له بیان داشتند:  عالمان دین هر اندازه علمشان زیاد باشد، می توانند وزنه ای در شهر و جامعه باشند که اثر گذار شوند. اگر امام راحل توانستند انقلاب جهانی به وجود بیاورند برا یاین بود که عالم و فقیه بودند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به سخنان امام راحل در مورد عدم موفقیت انقلاب مرحوم آیت الله کاشانی اشاره کردند و گفتند: امام راحل در مورد مرحوم آیت الله کاشانی فرمود «اگر آیت الله کاشانی درقیامشان موفق نبودند چون مرجع نبودند و هدف شان از قیام، برای ملی کردن نفت بود، ولی هدف ما از انقلاب، اسلام و با پیشتوانه مرجعیت است».

معظم له با اشاره به وضعیت فرهنگی منطقه طالقان افزودند: شهر و مردم طالقان از زمان های گذشته در اسلام اثر گذار بوده و هستند و همواره برای ترویج دین تلاش کردند و سختی های زیادی برای ترویج دین تحمل کردند.

 ایشان در ادامه افزودند: هرکاری که درنظام و انقلاب انجام می شود، باید با طراحی و برنامه ریزی باشد. اگر این گونه پیش رفتیم، اثرگذار خواهیم بود. باید کار، اساسی و اثر گذار باشد تا مورد ملامت قرار نگیریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان اظهار داشتند: مسئولیت امام جمعه، مسئولیت بسیار سنگینی است و باید برای اثرگذاری بهتر و قویتر، ائمه جمعه باهم متحد باشند و نسبت به ارتباط نزدیک تر با مردم اهتمام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار