مسوول بسیج طلاب آذربایجان غربی گفت: همایش نکوداشت تجلیل از روحانیان مبارز در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۵۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

حجت‌الاسلام اسماعیل مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار کرد: چهارشنبه اول اسفند ماه همزمان با سالروز «روحانیت و دفاع مقدس» همایش بزرگی با عنوان «نکوداشت روحانیان مبارز» در ارومیه برگزار خواهد شد، این آئین با حضور مسوولان روحانی و خانواده شهدای حوزوی برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکم اسفند ماه سالروز شهادت نماینده حضرت امام آیت الله محلاتی در سپاه به عنوان روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: اقشار مختلف مردم باید نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند که روحانیان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و خط مقدم حضور پررنگ داشته‌اند ولی متاسفانه از روحانیان مبارز به گونه‌ای تصویرسازی شده است، که گویا فقط در آئین استقبال و بدرقه رزمندگان شرکت داشته‌اند و فقط جوانان را از زیر قرآن رد کرده‌اند.
مهدوی به تدوین یک عنوان کتاب «خاطرات رزمنده‌های مبارز» اشاره کرد و گفت: تاکنون 300 روحانی رزمنده، جانباز و آزاده در آذربایجان غربی شناسایی شده، که با همه آنها مصاحبه‌های مفصلی با محوریت رشادت‌ها، سلحشوری‌ها و ... انجام گرفته است.
مسوول بسیج طلاب آذربایجان غربی به تجلیل 9 روحانی شیعه و سنی از سراسر استان اشاره کرد و بیان داشت: تقدیر از خانواده 3 روحانی شهید، 5 روحانی که پدر شهید هستند، یک روحانی جانباز بالای 70 درصد برنامه‌های اصلی این همایش است.
وی محل برگزاری این مراسم را سالن اجتماعات شرکت برق آذربایجان غربی عنوان کرد و بیان داشت: بیش از 450 نفر در این مراسم شرکت می‌کنند، این آئین با حضور همه ائمه جمعه، مسوولانی که در کسوت روحانیت هستند، برگزار می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات