یک فعال فرهنگی گفت: اگر قرار است بار دیگر گام مهمی که گام دوم عنوان شده است را برویم باید از ظرفیت های درون استفاده کامل را کنیم و نگاهمان به درون کشور باشد،نگاه وابستگی در دهه پنجم انقلاب معنایی نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۲۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد مومنی کارشناس ارشد حقوق و فعال فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: بیانیه بسیار مهم امام خامنه ای برای شروع دهه پنجم انقلاب که به تعبیری گام دوم محسوب می شود به جهت وجود مباحث کلان،اصولی و اساسی باید مورد بحث و بررسی کارشناسان و نخبگان جامعه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به تبلیغات مسمومی که علیه انقلاب طی این یک سال ایجاد شده بود عده ی زیادی از مردم و حتی علاقمندان به نظام را با یک پرسش اساسی روبه روکرده بود که انقلاب اسلامی طی این چهل سال برای مردم چه سود و فایده ای داشته است که در همین جهت حضرت آقا افتخارات،دستاوردها و پیشرفت های شگفت انگیز چهل ساله انقلاب را همراه با راهبرد اساسی برای ادامه راه در این بیانیه تبیین کردند.

مومنی اظهار داشت: علیرغم مشکلات،توطئه ها و تحریم های ظالمانه دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی در این چهل سال کشور به پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی رسیده است که یکی از آنها موضوع استقلال همه جانبه است که کمتر کشوری امروز در دنیا این استقلال را دارد.

وی افزود: در ابتدای قدم های ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی باید از همین ابتدا تمدن سازی و زمینه سازی برای حکومت حضرت مهدی(عج) را در نظر داشته باشیم،که این امر نیازمند تلاش شبانه روزی همراه با روحیه انقلابی و پر انرژی می باشد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: از مهمترین رکن های این بیانیه تأکید حضرت آقا بر روی جوانان است که با توجه به این تجربه ی زیادی که در چهل سال انقلاب کسب کرده ایم دیدیم که هرکجا در سختی و پیچ بحران قرار گرفتیم به جوانان که اعتماد کردیم به راحتی آن مقطع حساس را گذراندیم ولی هرجا که جوانان را نادیده گرفتیم و با روحیه کسل و خموده کار کردیم دچار عقب افتادگی شده ایم.

وی تأکید کرد: اگر قرار است بار دیگر گام مهمی که گام دوم عنوان شده است را برویم باید از ظرفیت های درون استفاده کامل را کنیم و نگاهمان به درون کشور باشد،نگاه وابستگی در دهه پنجم انقلاب معنایی نخواهد داشت.

مومنی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که بیانیه گام دوم بیشتر از گذشته مورد تأکید مسئولین و مدیران قرار گیرد و رفتارهای خود را بر اساس گفتمان این بیانیه شکل دهند.

ارسال نظرات