خبرهای داغ:
معاون فرهنگی دادگستری استان قم از برگزاری ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه با حضور ۲۵۰ نفر از استان‌های کشور در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۸۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمجید یزدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه در 31 دادگستری استان مشغول به کار بوده که مأموریت اصلی این معاونت مدیریت فرهنگی، نهادینه‌سازی فرهنگ میان کارکنان قضایی و افراد مرتبط با این دستگاه است.
 
وی افزود: با خلق بشر راهنمای درونی به نام وجدان و راهنمای بیرونی که همان اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم بوده برای هدایت و تکامل بشر فرستاده شد که راهنمای درونی با استمداد طلبی از راهنما‌های درونی، بشر را به سمت کمال سوق می‌دهد.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم با تأکید بر انتخاب افراد ممتاز قرآنی هر استان و راه‌یابی این افراد به مسابقات کشوری افزود: تاکنون پنج مسابقه کشوری برگزارشده که به ترتیب در سال ۹۴ تعداد ۸۵۹۶، در سال ۹۵ تعداد ۱۲۳۲۴ نفر، در سال ۹۶ تعداد ۷۶۵۴ و در سال ۹۷ تعداد ۱۵۸۷۸ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نفر اول مسابقات هر رشته از شرکت در مسابقات سال بعد منع خواهند شد تصریح کرد: در این مسابقات که روز یکم اسفندماه برگزار خواهد شد، تعداد ۲۵۰ نفر از ۳۱ استان با همراهی ستاد قوه قضاییه و معاونان فرهنگی هر استان مهمان شهر کریمه اهل‌بیت (ع) خواهند بود.

یزدی با اشاره به وظایف بشر در برابر قرآن کریم از جمله احترام و نگهداری از قرآن، فراگیری، تلاوت، حفظ الفاظ و مفاهیم و گوش دادن به قرآن عنوان کرد: تدبر در آیات قرآن و عمل به دستورات این کتاب آسمانی تنها راه رسیدن بشر به سعادت، کامیابی و نجات از گمراهی است.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف معاونت فرهنگی می‌توان به ارتقا سلامت بهداشت روحی قضات، ارتقاء اخلاق حرفه‌ای و افزایش اعتماد افراد جامعه به دستگاه قضایی اشاره داشت که این امر در سایه قرآن کریم میسر خواهد شد.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در ۶ رشته حفظ، قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی قرآن، مفاهیم قرآن و اذانبرگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دعوت از داوران بین‌المللی برای داوری این دوره از مسابقات افزود: در مسابقات کتبی تعداد ۲۵ نفر و در مسابقات شفاهی آقایان و بانوان کمتر از ۱۶ سال، از هر رشته ۸ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کرده‌اند.

یزدی با اشاره به مقام نخست کشوری مسابقات قضایی در سطح‌بندی رشته‌ها خاطرنشان کرد: علاوه بر کارمندان دادگستری و خانواده آن‌ها، ۶ مجموعه وابسته به دادگستری از جمله مددجویان، اداره تعزیرات پزشکی قانونی، اداره کل زندان‌ها، نیرو‌های مسلح و سرباز‌ها نیز در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها