خبرهای داغ:
رییس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود گفت: اهدای چهار عضو پنجمین بیمار مرگ مغزی در شاهرود به چهار بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۴۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر محمد علی رضایی گفت: این اعضا شامل ۲ کلیه، قلب و کبد متعلق به مرد ۴۱ ساله‌ای است که به دلیل تصادف دچار خونریزی و مرگ مغزی شده بود.
رییس بیمارستان امام حسین (ع) بیان کرد: بیمار ۴۱ ساله‌ای بدنبال تصادف توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل و در این مرکز اقدامات تخصصی پزشکی و درمانی لازم جهت احیاء و درمان ایشان صورت پذیرفت که متاسفانه با توجه به انجام آزمایشات و بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید بیمار دچار مرگ مغزی شده است.
وی عنوان کرد: این پنجمین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون در بیمارستان امام حسین (ع) است.
رضایی افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ عضو شامل ۱۰ کلیه، ۴ کبد، ۲ قلب ونسوج بیماران مرگ مغزی در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود برداشت شده بود.
وی با اشاره به این مطلب که کم سن و سال‌ترین اهدا کنندگان عضو در سال جاری جوان ۱۹ ساله و بزرگترین آن‌ها مرد ۴۶ ساله بوده است.
حاجی میرصادقی مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود:واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال ۱۳۹۲ دربیمارستان امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال شده است.
مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه گفت: ۸۵ درصد از موارد مرگ مغزی بعد از یک هفته و تقریبا ۱۰۰ درصد آن‌ها نهایتا بعد از دو هفته فوت خواهند کرد که شناسایی بیماران مرگ مغزی و نگهداری و مراقبت از این بیماران جهت حفظ عملکرد اعضا و اندام‌های آن‌ها تا زمان انتقال و پیوند عضو بسیار مهم می‌باشد که خوشبختانه در دانشگاه ما به خوبی انجام شده است.
دکترحاجی میرصادقی افزود:براساس آمار‌ها سالانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در ایران رخ می‌دهد و روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو جان می‌سپارندکه این آمار حاکی است که روزانه ۲۰ بیمار مرگ مغزی در کشور بدون اهدای اعضای بدن خود می‌میرند.
متخصص مغز و اعصاب دانشگاه اظهار داشت:براساس گزارش‌های انجمن اهدای عضو ایران در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه می‌شود، در هر ۷۰ دقیقه یک نفر در کشور با مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهد، در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار در ایران موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.
وی خاطر نشان کرد این آمار‌ها نشان می‌دهد فرهنگ اهدای عضو باید بیش از پیش گسترش یابد تا شمار بیشتری از هموطنان بتوانند شانس دوباره‌ای برای زندگی داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها