خبرهای داغ:
حجت الاسلام قدرتی گفت: مبارزه با اعتیاد به یک جهاد همگانی نیاز دارد و باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و نگاه به معتادان باید انسانی باشد چرا که این افراد به سبب کوتاهی در برخی بخش‌های جامعه، گرفتار اعتیاد شده‌اند و نباید طرد شوند.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۳۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین، در ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد:تلاش در راستای مبارزه با مواد مخدر باید همگانی باشد و تمام دستگاه‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه مجدانه داشته باشند.
وی گفت:متاسفانه اعتیاد در حال حال حاضر علاوه بر محیط خانواده به محیط های اجتماعی همچون مدارس، دانشگاه ها و در بین قشرهای مختلف از جمله زنان کشیده شده و فضای مجازی یکی از علل شیوع این آسیب اجتماعی است.
رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد:مبارزه با اعتیاد به یک جهاد همگانی نیاز دارد و باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و نگاه به معتادان باید انسانی باشد چرا که این افراد به سبب کوتاهی در برخی بخش‌های جامعه، گرفتار اعتیاد شده‌اند و نباید طرد شوند.
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: گزارشاتی که از سوی مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها به دست ما می رسد بسیار نگران‌کننده است. باید بدانیم که ریشه اکثر جرائم اعتیاد است و رسیدگی به این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی افزود:نقاط آلوده باید شناسایی شده و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص ورود پیدا کنند. همچنین خیرین در میدان مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شوند تا بتوان افراد بیشتری را به جامعه و خانواده برگرداند همچنین تمام دستگاه‌ها یی که در این امر کوتاهی کرده‌اند، باید با ورود له موقع و موثر این کوتاهی را جبران نمایند.
رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به آمار عفو شدگان در استان خاطرنشان کرد:بیشترین عفو در استان مربوط به معتادان و سارقان است و در همین خصوص به زودی حدود ۶۰۰ نفر از زندان آزاد خواهند شد که اکثر این افراد فروشندگان مواد مخدر هستند.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: باید براساس قانون و با استفاده از تمام ظرفیت‌های اجتماعی استان حرکت کنیم. همچنین آماری از قاچاقچیان استان که طی ۱۰ سال گذشته در دست بوده را بررسی کرده و سامانه‌‌ای در این زمینه طراحی شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها