مسؤول کانون فرهنگی راه انقلاب در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم میرسیار گفت: حضرت زهرا (س) نه بهترین الگو برای بانوان، بلکه بهترین الگو برای همه آزادمردان عالم است.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۱۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید حسین موسوی مسؤول کانون فرهنگی راه انقلاب اسلامشهر شامگاه پنج شنبه در مراسم اولین سالگرد رجعت پیکر پاک شهید مدافع حرم سید احسان میرسیار در مصلی مسجد جامع شهر قرچک ابراز کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا، در حقیقت تجلیل از مقام شامخ شهدا و زنده نگه داشتن راه آنان است.
وی با ابراز اینکه هنوز از ایام فاطمیه زمانی نگذشته است، به تشریح ۲ بعد زندگی حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه (س) یک زن جامع الابعاد بود که به هر بعد زندگی ایشان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در نهایت کمال بوده اند.
مسؤول کانون راه انقلاب اسلامشهر بعد اجتماعی و سیاسی حضرت صدیقه کبری (س) را از ابعاد مهم زندگانی آن حضرت برشمرد و افزود: حضرت زهرا (س) شخصی کاملاً سیاسی و ماجرای فاطمیه یک ماجرای صددرصد سیاسی است.
وی با اشاره به اینکه برخی‌ها حضرت زهرا (س) را بهترین الگوی برای بانوان می‌دانند، تصریح کرد: به هر بعد از زندگی ایشان که توجه می‌کنی می‌بینی در بهترین حالت ممکن است، آن بانو نه بهترین الگو برای بانوان بلکه بهترین الگو برای همه آزادمردان عالم است.
فعال فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال هفتم هجری وقتی پیامبر (ص) به مدینه آمدند، آیه‌ای بر ایشان با این مضمون که "ای پیامبر حق خویشاوندانت را بده" نازل شد و پیامبر در این هنگام پرسید که منظور از خویشاوندان کیست، آنگاه جبرئیل گفت: یعنی حق زهرا (س) را بدهید.
وی به بخشش‌های پیامبر اسلام به حضرت زهرا (س) اشاره کرد و یادآور شد: حضرت محمد (ص) هر آنچه را داشت همه را در همان سال ۷ هجری به خانم فاطمه الزهرا (س) هدیه داد، پیامبر که گاهی به شهر‌های دیگر می‌رفت بعضاً مردم مقداری از اراضی خود را به پیامبر اسلام می‌دادند یا هدایای دیگر و غنائم جنگی به ایشان می‌رسید که پیامبر (ص) همه آن‌ها را هم به حضرت زهرا (س) می‌دادند.
نویسنده کتاب با ابراز اینکه حضرت زهرا (س) نسبت به دین و دنیای مردم بسیار دغدغه‌مند بودند، بیان کرد: آن حضرت بعد از دریافت هدایا همه عوائد مالی آن را به فقرا، مستضعفین و پابرهنه‌ها می‌دادند.
وی یادآور شد: زهرا (س) در بستر بیماری با آن حال نزار برای دیگران دعا می‌کند چرا که جامعه برای ایشان بسیار حائز اهمیت بود، هر چند که به خاطر اعتراض همسایگان از صدای گریه، علی (ع) در بیرون از شهر بیت الاحزان را ساخت تا برای همسایگانی که خط فکری شان با زهرا (س) یکی نبود احیاناً مزاحمتی ایجاد نشود، اما باز هم زهرا (س) معتقد بود اول همسایه بعد خانه.
حجت الاسلام موسوی با تآکید بر اینکه در کتب انسان ساز تشیع دیگران اهمیت دارند، افزود: اگر مسلمانی نسبت به دیگران توجه نداشت باید دانست که آن شخص فاطمی، انقلابی و متدین آشنای به اسلام نیست.
وی با انتقاد نسبت به طرح برخی از ضرب المثل ها، بعضی از ضرب المثل‌ها را ناسازگار با دین دانست و اضافه کرد: ما مسؤولیم که اگر گلیم کسی در آب افتاد، آن را بیرون بکشیم، در جامعه اسلامی همسایه و دیگران مهم هستند.
کارشناس دینی با ابراز اینکه شهدا نه از مقداری پول و یا زمین بلکه از همه چیزشان برای اسلام و جامعه گذشتند، تصریح کرد: اگر برای مسلمانی، دیگران اهمیت نداشته باشند بدانیم که نمره درس مسلمانی و مردم داری او ضعیف است چرا که اسلام حتی نسبت به همسایه بهایی هم دستور داده است.
وی در پایان گفت: همانطور که پدر و مادر نسبت به فرزند حق دارند، همسایه هم با هر دین و آیینی در اسلام نسبت به ما حق دارد، از حفوق همسایه این است که اگر از دنیا رفت به تشییع او و اگر مریض شد به عیادتش برویم. /م. برزگر

ارسال نظرات