گرچه قبل از دهه فجر چهلم دولت از ثبت نام و اختصاص سبد های حمایتی کالا به مردم نیازمند جامعه و خانوار های پائین تر از درآمد 3 میلیون تومان خبر داد اما نه آن هنگام و نه اعلام مجدد اخیر( اخبار 20:30 شنبه 27بهمن) خبرنگاران مازندران به غیر از رسانه ملی که درآمد ماهیانه آنان بسیار کمتر از یک میلیون تومان است، از دریافت سبد حمایتی و البته سایر تسهیلات دولت بهره ای نبردند!
کد خبر: ۹۱۱۲۷۱۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گرچه قبل از دهه فجر چهلم دولت از ثبت نام و اختصاص سبد های حمایتی کالا به مردم نیازمند جامعه و خانوار های پائین تر از درآمد 3 میلیون تومان خبر داد اما نه آن هنگام و نه اعلام مجدد اخیر( اخبار 20:30 شنبه 27بهمن) خبرنگاران مازندران به غیر از رسانه ملی که درآمد ماهیانه آنان بسیار کمتر از یک میلیون تومان است، از دریافت سبد حمایتی و البته سایر تسهیلات دولت  بهره ای نبردند!

خبرنگاران مازندران اعم از مطبوعات،خبرگزاریها و پایگاههای خبری استان مازندران مانند خبرگزاری فارس، تسنیم ، بسیج و ... که همواره زبان گویا ، چشم بینا، گوش شنوا و سنگ صبور مردم و مسئولین هستند، در طول تاریخ  به دلیل محفوظ حیایی و مناعت طبع، کمتربرای مشکلات قشر مظلوم خود زبان به شکوه گشودند.

علی ای حال باید همگان بپذیرند که خبرنگاری به سبب مشغله زیاد آن در شرایط سخت و لزوم فعالیت شبانه روزی به منظور آگهی بخشی، اطلاع رسانی و در بسیاری مواقع مشاوره سازنده  برای پیشرفت امور و بهبود وضعیت جامعه، حرفه ای پر درد سر و رسالتی خطیر در جامعه است که نیازمند پشتیبانی های مختلف به ویژه اقتصادی و رسیدگی به امور معیشتی آنان و خانواده های شان  می باشد.

 در حالیکه حتی فقرا در جامعه،  با تحت پوشش قرار داشتن در کمیته امداد  و بهزیستی  از تسهیلاتی اعم از حقوق ناچیز به همراه سبد های حمایتی، بیمه خاص و ... بهره مند می شوند، اما در کشور و به طور خاص مازندران، به تنها قشری که توجه نمی شود و دستگاه و ارگانی نمی خواهد تاملی بر رتق و فتق معیشتی آنان کند، _ بغیر از خبرنگاران رسانه ملی_  همین خبرنگاران(مطبوعات و خبرگزاری ها) هستند که علی رغم فعالیت بی چون و چرا و بی ریا، نه تنها حقوقی دریافت نمی کنند بلکه با بی مهری هایی مورد اجحاف قرار گرفته و به تبع آن نه در بعد معنوی و همچنین نه در بعد مادی مانند؛ سبد حمایتی، پاداش سالانه(عید)، پوشاک سالانه، مسکن، درمان و ... و نه بیمه ای که کسی یا سازمانی عهده دار پرداخت حق آن باشد بهره می برند!

بهر حال انتظار می رود متولیان امور کشور اعم از نمایندگان قانونگذار و مجریان قانونمدار در واپسین روز های سال با طرح های فوریتی ای همچون برجام و ... که می گذرانند تصمیمی در جهت گشایش معیشت و آینده خبرنگاران اتخاذ نمایند تا حداقل از عید سال جاری شادی در خانواده خبرنگاران کشور به ویژه مازندران جاری و وضعیت معیشتی خبرنگاران سر و سامان پذیرد.

 سید حسینعلی تقوی/

ارسال نظرات
پر بیننده ها