خبرهای داغ:
با گذشت چند ماه از پایان مسابقات پارا آسیایی اندونزی، پاداش قهرمانان این بازی‌ها که وزارت ورزش وعده آن را داده بود، هنوز پرداخت نشده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۱۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری بسیج در اهواز، محمد ملازاده: پاداش قهرمانان خوزستانی مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اندونزی پرداخت نشده است در حالی مسابقات پارا آسیایی اندونزی مهرماه گذشته در شهر جاکارتا اندونزی برگزار شد و ورزشکاران استان خوزستان با کسب مدال‌های رنگارنگ نقش بسزایی در موفقیت کاروان کشورمان در این رقابت‌ها داشتند.

با وجودگذشت بیش از پنج ماه از این مسابقات، همچنان پاداش قهرمانان خوزستانی در این پیکارها پرداخت نشده است. پاداش قهرمانان استان در حالی پرداخت نشده که سایر استان‌های کشورمان بلافاصله پس از بازگشت کاروان ایران از اندونزی از قهرمانان خود که نسبت به خوزستان سهم کمتری در موفقیت تیمهای ورزشی کشورمان داشتند نسبت به اهدای پاداش آنها اقدام کردند اما ورزشکاران خوزستان همچنان در انتظار هستند.

مشکلات قهرمانان جانباز و معلول خوزستان تنها پرداخت پاداش‌ها نیست بلکه آنها خواهان عملی شدن سایر قول‌هایی هستند که مسئولان استان به آنها دادند.

در جلسه شورای ورزش استان در خصوص اشتغال و برطرف کردن مشکل بیکاری قهرمانان قرار شد برنامه‌ریزی شود که این مسئله نیز به حال خود رها شده است و کسی نیست که از ورزشکاران جانباز و معلول حمایت کند. مجموعه ورزشی تخصصی جانبازان استان چه زمان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؟ ۱۶ درصد از مدال‌های کاروان کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی متعلق به خوزستان بود و ۱۲ درصد ورزشکاران اعزامی به این مسابقات خوزستانی بودند چرا با این همه پتانسیل، مجموعه اختصاصی این قهرمانان تکمیل نمی‌شود؟

چگونه است که کار ساخت مجموعه ورزشی تخصصی جانبازان خوزستان با گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز ساخت آن به پایان نرسیده است؟ این در حالی است که استاندار خوزستان در آخرین بازدید خود از این مجموعه ورزشی بر حل هرچه سریع تر مشکلات مجموعه ورزشی تخصصی جانبازان استان تاکید کرد.

با توجه به اینکه این مجموعه ورزشی در کنار مناطق کم برخوردار ساخته شده است در کنار قهرمانان ورزش جانبازان، جوانان منطقه نیز در اوقات خارج از برنامه ورزشی جانبازان و معلولان قادر خواهند بود از این امکانات استفاده کنند که این موضوع باعث ایجاد نشاط و پویایی در منطقه می‌شود.

استانی همچون خوزستان با این همه شرکت‌های بزرگ اقتصادی چرا نباید به ورزش جانبازان و معلولان توجه لازم را داشته باشد؟ چه کسی باید پیگیر حل مشکلات قهرمانان استان به خصوص ورزش جانبازان باشد؟ چرا مهرداد شیروانی رئیس موفق هیئت جانبازان و معلولان استان چند بار از سمت خود استعفاء داده است؟

کسی که هیئت جانبازان و معلولان استان خوزستان را در بدترین شرایط تحویل گرفت اما با برنامه‌ریزی مناسب وی هیئت خوزستان در سال ۹۶ به عنوان برترین هیئت جانبازان و معلولان کشور انتخاب شد. مشکلات ورزش جانبازان و معلولان بسیار فراوان است و رییس هیئت استان به تنهایی قادر به برطرف کردن همه آنها نیست.

با توجه به فرصت باقی‌مانده تا مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیاز است همه در کنار شیروانی به دنبال حل این مشکلات باشند تا شاهد حضوری قهرمانان بیشتری از خوزستان در کاروان اعزامی ایران به ژاپن نسبت به پارالمپیک‌های گذشته باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها