تولید 10 میلیون شاخه گل در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان از تولید ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده در گلخانه های این استان در سالجاری خبر داد و گفت : این میزان تا پایان امسال به ۱۰ میلیون شاخه می رسد.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۰۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ابراهیم شیرانی ، مساحت گلخانه های استان را ۲۲ هکتار برآورد کرد و اظهار داشت: به طور میانگین در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می شود.
وی گفت: بیش از ۸۰ درصد از محصولات گلخانه ای این استان در دولت تدبیر و امید و از سال ۹۳ تاکنون تولید و روانه بازار شده است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ تولید می شود که به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب کیفیت بالایی دارد.
شیرانی، اشتغالزایی مستقیم در گلخانه های شهرکرد و بروجن را ۲۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و محلات در استان مرکزی ارسال و از طریق پایانه گل و گیاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
شیرانی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده اند.

ارسال نظرات