خبرهای داغ:
رابط دفترنمایندگی ولی فقیه در حوزه ثارالله آبیک:
رابط دفترنمایندگی ولی فقیه در حوزه ثارالله آبیک بیان کرد:مادران شهدا با الگو گرفتن از این بانوی بزرگ توانسته‌اند فرزندانی به جامعه ارائه دهند که عباس ابن علی (ع) آن مسیر را پیموده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۹۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام قجری رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه حوزه ثارالله شهرآبیک با اشاره به روز بزرگداشت مادران شهدا و مقام حضرت‌ام البنین (س)‌‌ اظهار کرد: آنچه که در صحرای کربلا از عباس ابن علی (ع) بروز و ظهور کرد و یک چهره ماندگار و اثر گذار را در تاریخ باقی گذاشت، به برکت تلاش‌های مادر بزرگوار ایشان در تربیت حضرت عباس (ع) است.
رابط نمایندگی ولی فقیه حوزه ثارالله با اشاره به زندگی حضرت عباس (ع) در منزل حضرت امیرالمومنین (ع) افزود: اگر ما گرفتاری‌های امیرالمونین (ع) را در آن زمان درک کنیم در می‌یابیم که آن فرزند، بیشتر در خدمت مادر بوده است تا خدمت پدر و این مادر بزرگوار توانسته این فرزند را به جامعه تحویل دهد که این گونه در تاریخ اثرگذار شود.
حجه الاسلام قجری با بیان سن کم حضرت عباس (س) در زمان شهادت امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: عباس ابن علی (ع) در سن ۱۴ سالگی پدرشان را از دست داده‌اند و اینکه این گونه خاضعانه و متواضعانه در خدمت دو برادری که امام معصوم هستند، قرار می‌گیرد و از آن‌ها تبعیت می‌کند، نشان دهنده این است که این مادر بسیار در تربیت این فرزند موفق بوده است.
وی افزود: این شیوه تربیت نشان دهنده این است که در حضرت‌ام البنین (س) در تربیت حضرت عباس (س) و دیگر فرزندانشان دقت زیادی داشتند و این تاثیر مادر در اجتماع را نشان می‌دهد.
قجری با اشاره اهمیت تربیت فرزند، بیان کرد: اگر خروجی خانه‌ها چنین فرزندانی باشند می‌توان انتظار یک مدینه فاضله را داشت اما اگر خروجی خانه‌ها متفاوت شود باید به انتظار صحنه مقابل کربلا باشیم.
وی با اشاره به واقعه کربلا، تاکید کرد: اگر در روز عاشورا شاهد تعداد کم یاران امام حسین (ع) بودیم برای این است که مادرانی چون حضرت‌ام البنین (ع) کم بوده‌اند، اما انقلاب اسلامی ما با تعداد زیادی از شهدا روبه رو است که توانسته‌اند حق را زنده نگه دارند و این نشان دهنده وجود ام البنین (س) مادر حضرت عباس (س) در این دوره است که چنین شهدایی در صحنه اجتماع ما ظهور و بروز پیدا کرده است. ایشان با اشاره به تاسی مادران شهدا از حضرت‌ام البنین (س)، تاکید کرد: مادران شهدا با الگو گرفتن از این بانوی بزرگ توانسته‌اند فرزندانی به جامعه ارائه دهند که عباس ابن علی (ع) آن مسیر را پیموده است.
حجت الاسلام محمدقجری با اشاره به نقش مادران شهدا در حال حاضر، بیان کرد: اگرچه حضرت‌ام البنین (س) الگوی بزرگی برای مادران شهدا بود اما باید در نظر داشت که مادران شهدا در حال حاضر نیز الگویی هستند برای زنان و دختران جامعه که قرار است فرزندانی را به جامعه ایمانی و بشری ارائه دهند.
قجری در خاتمه باتاکید به زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج)، خاطرنشان کرد: ما باید برای زمان ظهور امام زمان (عج) به قدری نیرو داشته باشیم که شرایط مانند صحنه کربلا نباشد، بنابراین اگر‌ ام البنین‌ها در عاشورای سال ۶۰ اندک بودند باز هم توانستند الگوی مادران زیادی در این زمان شوند، پس مادران شهدا نیز باید الگوی مادرانی برای فردا باشند تا خروجی منازل در آینده به اندازه‌ای باشد که بتواند برای قیام امام زمان (عج) کافی باشد.
6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها