مدیرعامل بانک کشاورزی در جریان سفر یک روزه به استان کردستان، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شرکت و درباره مشکلات طرح های تولیدی بخش کشاورزی استان و راهکارها گفت و گو کرد.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۷۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی روز شنبه 27 بهمن در سفر به استان کردستان به همراه همتی رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از مدیران عامل بانک های کشور برای شرکت در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری استان کردستان حضور یافت .

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بانک کشاورزی در این نشست به مشکلات طرح های تولیدی بخش کشاورزی استان کردستان از جمله طرح بزرگ گلخانه هیدروپونیک دیواندره، طرح تولید قارچ اورامان سبز سروآباد و شرکت ژینانوش کردستان که با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی راه اندازی شده اند، رسیدگی و ضمن ارائه راهکارهای مناسب ، راهنمایی های لازم را برای ادامه کار به مجریان طرح ها ارائه کرد.

 وی همچنین برای حل مشکلات این طرح های تولیدی در کمترین زمان ممکن،  قول مساعدت و همکاری داد.

این گزارش می افزاید، دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری کردستان تاکید کرد: مقابله با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران، به برنامه ریزی صحیح در بخش های مهم اقتصادی نیاز دارد تا بتوانیم آثار تحریم ها را کاهش دهیم، آرامش را در جامعه فراهم سازیم  و از تولید حمایت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و ایستادگی مردم در برابر مشکلات برای دولت یک پشتوانه است .

همتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: صادرات ریالی مورد تایید بانک مرکزی نیست و ما از این گونه صادرات حمایت نمی کنیم  زیرا نفعی برای مردم و دولت ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین بر لزوم تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی تاکید کرد و گفت: کشور نباید از نظر تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با مشکل روبرو شود و بانک مرکزی آمادگی دارد نیاز بانک ها به سرمایه در گردش طرح های تولیدی را برطرف کند.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش پایانی سخنان خود به دو هدف اصلی در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح های پیشران استان و همچنین بررسی و تصمیم گیری صحیح درباره مشکلات و مسائل طرح های تولیدی و صنعتی در  بخش ارزی به صورت جداگانه در جلسات اختصاصی با مجریان و مدیران عامل بانک های مرتبط بایستی در اولویت برنامه ها و در دستور کار قرار گیرند.

شایان ذکر است خدارحمی پیش از حضور در استانداری، در معیت رئیس کل بانک مرکزی، تعدادی از مدیران عامل بانک های کشور، استاندارو مدیران استانی، از مجتمع پتروشیمی کردستان بازدید کرد.

 
ارسال نظرات