خبرهای داغ:
دبیر جشنواره کتاب همسفر گفت: در این جشنواره هشت کتاب ناب در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ناشران مردمی به مخاطبان معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۳۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

 
حمید خلیلی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از  قم با اشاره به ویژگی‌های جشنواره همسفر اظهار کرد: این جشنواره با محوریت هشت کتاب ناب در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. برای جشنواره به ۸۰ ناشر فعال در این زمینه فراخوان داده شد و ناشران ۱۶۰ کتاب را به دفتر جشنواره ارسال کردند که در نهایت هشت کتاب به نیت هشت سال دوران دفاع مقدس انتخاب شد.

وی ادامه داد: کتاب چغک در خصوص دو روز از دوران انقلاب اسلامی در مشهد است که توسط انتشارات صهبا منتشر شد و کتاب خط تماس، رمانی در خصوص دو روز پایانی حیات شهید کاظمی است.

دبیر جشنواره کتاب همسفر افزود: کتاب من مادر مصطفی در خصوص خاطرات مادر و بستگان شهید مصطفی احمد روشن از این شهید است. کتاب ۱۶ سال بعد در خصوص یکی از شهدای قمی است که پیکر او بعد از ۱۶ سال از شهادت سالم پیدا شد.

خلیلی با اشاره به کتاب‌های انتخاب شده برای جشنواره همسفر اظهار کرد: کتاب اکبر کاراته از جمله کتاب‌های طنز دوران دفاع مقدس است که انتشارات مطاف عشق آن را منتشر کرده است. همچنین کتاب تو شهید نمی‌شوی هم در خصوص شهید بیضایی از شهدای مدافع حرم است.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های پویش مطالعاتی همسفر قیمت مناسب کتاب‌ها، محتوای مناسب، صفحات پایین کتاب‌ها، تبلیغات گسترده، مردمی بودن فعالیت، برگزاری مراسم‌های ویژه در مناطق عملیاتی و عرضه در کتاب‌فروشی‌ها در سراسر کشور تا پایان فروردین ماه است.

دبیر جشنواره کتاب همسفر افزود: قرعه کش نهایی در بین شرکت کنندگان در پویش مطالعاتی همسفر در آینده صورت می‌گیرد و به تعدادی از افراد شرکت کننده در این پویش هدایایی اهدا می‌شود.

خلیلی تبلیغ گسترده در فضای مجازی را از جمله ویژگی‌های پویش مطالعاتی همسفر دانست و تصریح کرد: در این پویش سعی کردیم که کتاب‌های جدید را از ناشران مردمی به مخاطبان معرفی کنیم تا کتاب‌های خوب در جامعه توسعه پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: آغاز فاز نخست پویش مطالعاتی هم سفر در راهیان نور در ایام نوروز است و فاز‌های بعدی این پویش در راهیان نور غرب در تابستان و راهیان نور دانش آموزی در فصل پاییز طی سال آینده برگزار خواهد شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها