خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دانش‌آموزان گفت: باید حفظ کرامت انسان‌ها در اولویت قرار گیرد و همه باید با احترام به دین دعوت شوند.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۳۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان تشکل‌های دانش‌آموزیِ مدارس دخترانه قزوین، به پاسخ سؤالات و شبهات آنها پرداخت و اظهار کرد: تشکل های دانش‌آموزی می‌باید گرایش به اسلام و دین داشته باشند و مبانی دینی و اسلامی را معیار فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه همه ما باید توجه داشته باشیم که به غیر از خدا به کسی دل نبندیم، تصریح کرد: در قرآن آمده است خداوند برای شما بس است و طبق آیات شریف قرآن باید از هر گونه دلبستگی به غیر از خدا بپرهیزیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی همانطور که پسوند اسلامی را با خود به همراه دارند، باید پیرو اسلام و خدا باشند و خود را بنده خدا بدانند. اگر انسان حرف بنده‌ای را که از خدا سخن می‌گوید بشنود و به آن عمل کند در حقیقت بنده خدا است و محبت چنین انسانی در دل همه انسان‌ها جای می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: توجه به کلام و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موضع مهم دیگری است که تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی می‌باید با جدیت آنها را دنبال کنند و گام دوم انقلاب که رهبری آن را چند روز پیش مطرح کردند و مخاطب اصلی را جوانان قرار دادند عملی و اجرایی کنند.
وی در ادامه به پرسشی درباره FATF و گلایه دانش‌آموزی به چرایی عدم رد چنین معاهده‌هایی از سوی مسئولان گفت: اگر مسئولان به خسارت‌های FATF توجه نکنند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری متوجه کشور خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: در چنین شرایطی رهبری قاعده‌ای کلی را مطرح می‌کنند و ما می‌باید نسبت به آن هوشیار باشیم. دشمنان با تنظیم چنین اسنادی اهدافی را دنبال می‌کنند و در حقیقت برای ما دام پهن کرده اند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: آنها در FATF می‌خواهند از حمایت های ما برای جبهه مقاومت، سوریه، لبنان و فلسطین جلوگیری کنند و ما را در کمک به جبهه مقاومت محدود کنند. برخی مسئولان از سر ساده لوحی و برخی دیگر از روی آگاهی با دشمن همسویی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تفسیر ما از تروریسم با تفسیر آمریکا و متحدانش از ترویسم دو چیز کاملاً متفاوتی است. آنها سپاه، سید حسن نصرالله و شیخ ابراهیم زکزاکی را تروریست می‌دانند در حالی که ما ترامپ را سردمدار تروریست می‌دانیم و این دو تفکر هیچگاه با یکدیگر جمع نمی‌شوند.
وی در ادامه در خصوص بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: درک متن بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای آن می‌باید دغدغه دانش‌آموزان قرار گیرد. رهبری بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان تأکید داشتند و بزرگان وظیفه دارند با استفاده از تجربیات خود، زمینه‌ساز حضور جدی‌تر جوانان در عرصه‌های مختلف باشند.
آیت‌الله عابدینی در مورد چگونگی مدیریت فضای مجازی، تلویزیون و رسانه ابراز کرد: بسته به نوع برنامه‌ریزی و نگاه ما به فضای مجازی، تلویزیون و رسانه‌ها، این فضاها می‌توانند تهدید و یا فرصت باشند و ما ‌باید با برنامه ریزی صحیح در کلان جامعه، غذای فکری و روحی مناسبی در اختیار قشر جوان قرار دهیم.
امام جمعه قزوین در ادامه در خصوص حجاب در جامعه اظهار کرد: در متون دینی آمده است، مردم در دینشان به مسئولان نگاه می‌کنند و اگر دانش‌آموزی معلم و مدیر خود را ببیند که برای نماز اول وقت و حجاب اهمیت قائل هستند، آن‌ها نیز برای نماز و حجاب اهمیت قائل می‌شوند، اگر مدیر مدرسه با صداقت با داشن‌آموز رفتار کند یقیناً آنها نیز برای صداقت اهمیت قائل می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان در خصوص اینکه چرا بعضاً با افراد بد حجاب برخورد بدی صورت می‌گیرد، بیان کرد: نباید آدم‌های بد حجاب را دشمن دین و در مقابل خود ببینیم و می‌بینیم هر سال آنها در راهپیمایی‌ 22 بهمن حضور جدی دارند و می‌گویند ما به عشق رهبری می‌آییم.
وی بیان کرد: نباید کرامت کسی بخاطر بد حجابی به خطر بیفتد. باید حفظ کرامت انسان‌ها در اولویت قرار گیرد و همه باید با احترام به دین دعوت شوند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب باید با مهندسی دین پیش برود، تأکید کرد: در مهندسی دین عقیده در مرحله نخست مطرح می‌شود و زمانی که عقیده محکم شد، انسان با توجه به عقیده خود عبادت می‌کند. انسانی که خدای یکتا را عبادت کرد اهل تقوا می‌شود و به مقام کرامت که بالاترین مقام معنوی است میرسد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها