خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: طی سال جاری در استان 99 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۵۲۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

واگذاری 99 پروژه به بخش خصوصی در استان همدان/ باید گام بزرگ دوم انقلاب را برداریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیداسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به بیانیه‌ مهم رهبر انقلاب به‌مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اظهارکرد: این پیام نه تنها خطاب به جوانان بلکه خطاب به کل جامعه بشریت و مجموعه کشور است.

وی با بیان اینکه در این بیانیه مقام معظم رهبری تاکید ویژه بر تقویت روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» دارد، گفت: این نکته بسیار حائز اهمیت است، ضمن اینکه امام راحل نیز بر این مهم تاکید داشتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه در این بیانیه رهبر انقلاب در هفت  سر فصل اساسی شامل علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی  توصیه‌هایی فرمودند، افزود: باید گام بزرگ دوم انقلاب را برداریم چراکه به فرموه رهبری محصول تلاش 40 ساله در پیش روی ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبری در این بیانیه اقتصاد را یک نقطه‌ کلیدیِ تعیین‌کننده می‌داند، عنوان کرد: به فرموده ایشان اقتصاد قوی  نقطه‌ قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.

صیدایی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را راه‌حل مشکلات کشور می‌داند، تصریح کرد: بر این اساس باید برنامه‌های اجرایی برای همه‌ بخش‌های آن تهیه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولت‌ها پیگیری و اقدام شود.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری درون‌زایی اقتصاد کشور، مولّد شدن و دانش‌بنیان شدن آن، مردمی کردن اقتصاد و تصدی‌گری نکردن دولت و برون‌گرایی با استفاده از ظرفیت‌ها بخش‌های مهم برای حل مشکلات کشور است، تاکید کرد: بی‌گمان یک مجموعه‌ جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت می‌تواند به این مقاصد دست یابد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طی سال جاری در استان  99 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: از 99 پروژه واگذار شده، 50 مورد پروژه جدید، یک پروژه نیمه تمام و 48  پروژه نیمه تکمیل است.

وی با بیان اینکه 29 پروژه در منابع طبیعی و دو پروژه در اداره  کل آموزش و فنی وحرفه ای به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود:  دانشگاه علوم پزشکی نیز دو مورد، سازمان جهاد کشاورزی 9 مورد، آموزش و پرورش 10 مورد، شرکت آب‌منطقه‌ای چهار مورد، شرکت آب و فاضلاب 15 مورد، اداره ورزش و جوانان چهار مورد و شرکت شهرک‌های صنعتی یک پروژه به بخش خصوصی واگذار کرده است.

صیدایی با اشاره به اینکه در دو دستگاه جهاد کشاوری و آبفای روستایی پروژه‌های خوبی در حال واگذاری به بخش خصوصی است، گفت: تقاضا داریم روسای این دو دستگاه سرعت واگذاری پروژه‌ها را قوی‌تر کنند تا در بخش واگذاری پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات