حجاب و عفاف و ماندن در خط رهبری مهمترین دغدغه ماست

مادر شهید: میزبان شما خود شهید است و همه ما در محضر شهیدمان هستیم و درب این منزل برای همیشه به روی شما گشوده است و با قدردانی از حضور خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه شهرستان نکا، همچون همیشه و همه تاکیداتش، حجاب را سرمایه هر زن و مرد ایرانی و مسلمان و از سفارش‌های اسلام اعلام می‌کند.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۴۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مادر شهید قریب طرزه می‌گوید: میزبان شما خود شهید است و همه ما در محضر شهیدمان هستیم و درب این منزل برای همیشه به روی شما گشوده است و با قدردانی از حضور خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه شهرستان نکا، همچون همیشه و همه تاکیداتش، حجاب را سرمایه هر زن و مرد ایرانی و مسلمان و از سفارش‌های اسلام اعلام می‌کند.

میزبان شما خود شهید است/باید زندگی ولایی و اهل بیتی برای خود ترسیم کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و حریم ماندگاران تاریخ ایران اسلامی هستند؛ که در دل و جان‌مان نفوذ کرده‌اند و همواره مورد تقدس و احترام بوده‌اند.

در این بین نکوداشت، بزرگداشت، تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا در بین اقشار مختلف در مناسبت‌ها از موارد مهمی است که با قوت در دستور کار است و اکنون با گذر از چهل سالگی انقلاب، شناساندن این انقلاب که امانتی از شهدا در اختیار ماست؛ مهم‌ ترین وظیفه است.

شهدایی که آمدند تا راهبر و راهنمای ما شوند و در تاریکی‌ها و بیراهه‌های مسیر زندگی راهمان را گم نکنیم؛ شهدایی که به قولی " سنگ نشان ما شدند تا راه گم نکنیم"

اگرچه وصف، توصیف و بیان بزرگ و عظمت شهدا در الفاظ ما جایگاهی ندارد و الفاظ، قلم و گفتار از بیان آن عاجز است؛ اما نکوداشت نام و یاد شهدا ارزشی است که باید در پاسداشت آن با هر زبان، کلام و قلمی تلاش شود.

 

احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهیدان، این بار در ادامه و استمرار برنامه‌های مختلف فرهنگی بسیج رسانه نکا، دیدار با خانواده‌های شهیدان " غلامعلی لقمانی‌شهمیری"  و " محمدحسن قریب‌طزره" را به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده است.

خانواده شهدا، نقشه راهی برای تبیین ارزش‌های انقلاب

نوجوانان و جوانانی که اگر چه با شهید و شهادت اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی و دفاع در میدان جنگ بیگانه‌اند اما آشناترین آشنا با فرهنگ شهید و شهادت شده‌اند و اکنون خود در تبیین راه شهدا تلاش دارند.

خانواده شهدا، نقشه راهی برای تبیین ارزش‌های انقلاب و این نشست‌ها و دیدار با خانواده شهدا هم گامی برای تکثیر و بیان نقشه راه و معرفی انقلاب و فرهنگ شهادت به نسل جدید انقلاب است.

 

شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های استان مازندران است که جوانان و غیورمردان این سامان همچون همه مردان و زنان مازندرانی در کنار مردم ایران، دفاع از انقلاب و سرزمین را در دستور کار قرار داده و از بین بیش از 430 شهیدی که تقدیم اسلام و انقلاب شد؛ دو شهید از قشر خبرنگار هستند که از شهید " غلامعلی لقمانی‌شهمیری"  از شهدای شهید دفاع مقدس و شهید " محمدحسن قریب‌طزره" از شهدای پرواز سی 130 هستند که همچون همه شهدا روشنی بخش شهر و دیار محله‌هامان شده‌اند.

در کنار همه این استرس‌ها و غم و اندوه‌های فراوانی که برای از دست دادن عزیزان‌مان برای ما تا سال‌ها باقی است؛ صبر و استقامت خانواده‌های شهدا اما مثال زندنی است؛ خانواده‌های شهدایی که مهمترین دغدغه‌شان حفظ حجاب و عفاف در جامعه، تبعیت از رهبری و ادامه راه شهداست و دیگر هیچ نمی‌خواهند.

و این بار با همگامی بسیج رسانه شهرستان نکا، گامی دیگر برای تبیین ارزش‌ها برداشته شد و ما هم همگام و همراه با این جوانان عاشق، دلدادگی‌های‌مان را مرور کردیم و با ورود به منزل شهید " غلامعلی لقمانی‌شهمیری"  منزلی که هرچه از خلوص، پاکی و صفای اهل خانه بگوییم کم است و عشق به فرزند را از زبان مادری که شیرزن جامعه ما شده است؛ مرور کردیم.

 

حجاب مهم‌ترین دغدغه خانواده‌های شهدا

مادر شهید " غلامعلی لقمانی‌شهمیری"  با همان زبان محلی و گرم خود تأکید بر حجاب را از تاکیدات مهم شهدا دانست و بر ادامه راه رهبری تاکید کرد و عاقبت بخیری را برای همه جوانان و اعضای بسیج رسانه نکا آرزو کرد.

سیده نوابه مهدی‌پور رودباری مادر شهید " غلامعلی لقمانی‌شهمیری"، شیرزنی صمیمی که دل نداشتی از کنارش برخیزی؛ دستش را که می‌گرفتی انرژی تمام جهان را انگار منتقل می‌کرد؛ مانده‌ام اینان چگونه با خدا معامله کرده‌اند که با از دست دادن عزیزانی بهتر از جان‌شان اینگونه مهربان مانده‌اند؛ اینگونه ملکوتی‌اند و اینقدر بر دل می‌نشینند.

 

مادر شهید قریب‌طرزه هم از دیگر شیرزنان این سرزمین است که جوان رعنای خود را در اوج جوانی در پرواز سی 130 از دست داد؛ پروازی که حامل خبرنگاران، عکاسان و نیروهای ارتش برای اعزام به بندرعباس برای مانور بود که به ناگاه با ایجاد مشکل فنی و سقوط هواپیما، جوانان و مردان بزرگ سرزمین‌مان را در لحظه‌ای از دست دادیم.

آمنه عبداللهی همچون همیشه با استقبال گرم پذیرای ماست؛ اویی که در طول سال‌های مختلف با لبخند همیشگی‌اش ادامه راه شهدا و رهبری و حفظ حجاب را همچنان دغدغه خود و خانواده شهدا می‌داند.

می‌گوید: میزبان شما خود شهید است و همه ما در محضر شهیدمان هستیم و درب این منزل برای همیشه به روی شما گشوده است و  با قدردانی از حضور خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه شهرستان نکا، همچون همیشه و همه تاکیداتش، حجاب را سرمایه هر زن و مرد ایرانی و مسلمان و از سفارش‌های اسلام اعلام می‌کند.

از او در مورد شخصیت شهید " محمدحسن قریب‌طزره" می‌پرسیم که با همان عشق مادر فرزندی ادامه می‌دهد: در هر کاری صادق و جدی بود؛ پسر مهربانی بود و از کمک کردن به دیگران فروگذار نبود؛ اهل دوستی و محبت بود و با همه خوب بود و نشد بدی از او ببینیم و این نه اینکه چون فرزند من است می‌گویم؛ بلکه از هر کسی بپرسید که او را می‌شناسد؛ می‌گوید.

مادر شهید قریب‌طرزه در مورد روز پرواز و آخرین دیدارها گفت: حسن تهران بود و قرار بود برای عکسبرداری از رزمایشی در بندرعباس رهسپار شوند و آنچه که از دوستان و همکارانش شنیدیم این بود که در روز پرواز هواپیما با مشکل فنی روبرو شد و به همین دلیل هم مدتی در فرودگاه معطل شدند و بالاخره با تعمیرات، راهی شدند.

می‌گوید: یکی از همکارانش می‌گفت: که روز پرواز یکی از همکارانش تماس گرفت و حسن در آخرین لحظاتی که برای پرواز اماده می‌شدند؛ گفت: " بالاخره انتظار به سر رسید اما معلوم نیست برسیم یا نه" و رفتند و نرسیدند.

آری شهدا رفتند و شاید " قریب‌طزره" های فراوانی به مقصد نرسیدند؛ اما به مقصدی رسیدند که آرزوی همه‌شان بود؛ مقصدی جاودانه که با امام‌شناسی، ولایت شناسی و در مسیر اهل بیت(ع) بودن برای همه شهدا میسر شد و اکنون در ادامه راه شهدا باید زندگی ولایی و اهل بیتی برای خود ترسیم کنیم تا لایق شهادت شویم.

شهید غلامعلی لقمانی‌شهمیری تنها خبرنگار شهید جنگ تحمیلی در استان مازندران و از نیروهای صدا و سیما مرکز زاهدان است که در عملیات‌های پاکسازی کردستان و آزادسازی فاو و کربلای 4 و کربلای 5 رشادت‌های خاصی از خود به‌جای گذاشت و سرانجام در پنج اسفند 65 به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر پاکش در کنار شهدای شهرستان نکا به‌خاک سپرده شد.

کمتر کسی است که حادثه سقوط هواپیمای ( سی 130) حامل خبرنگاران، عکاسان و نیروهای ارتش را به عنوان بدترین حادثه سال در 15 آذرماه 1384 که از فرودگاه مهرآباد به مقصد بندرعباس برای رزمایش برخواستند را به یاد نداشته باشد و این حادثه برای ما خبرنگاران حادثه‌ای است که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

حادثه‌ای که منجر به کشته و شهادت 128 نفر و زخمی شدن 132 نفر شد و 67 تن از شهدای این حادثه از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف بودند و اکنون یادآوری آن روزها هم انگار همان دلهره، همان نگرانی‌ها و همان استرس را برای ما تداعی می‌کند.

شهدا و خانواده‌های شهدا دین بزرگی بر ما دارند و نه تنها آزادی و استقلال بلکه همه زندگی‌مان را مدیون این شهدا و ایثار آنان و ایستادگی خانواده‌های آنانیم؛ دینی که خارج از ظرفیت این نوشتار است و باید تمام تلاش‌مان را به کار گیریم تا شهدا و خانواده‌های آنان را بیشتر بشناسیم و با شناساندن ایستادگی و ایثار آنان به جامعه و نسل جدید، گامی برای ادای دین خود برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها