امام جمعه رشت با اشاره به حضور خواص بی بصیرت در صدر اسلام گفت: در طول تاریخ هر ضربه بر پیکره جوامع اسلامی از صدر اسلام تا کنون اتفاق افتاده از طرف خواص جاه طلب، بی‌بصیرت و قدرت‌طلب صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۲۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در اسلام اظهار کرد: تربیت فرزندان یکی از مسائل مهم و مؤکد در اسلام است چراکه پرورش انسان از امور مهم تربیتی در این آئین توحیدی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه انسان به جهان آخرت گفت: خدا انسان را برای زندگی جاودان در جهان آخرت خلق کرده است ازاین‌رو باید در تربیت کنیم نگاه به معاد را فراموش نکنیم.

امام‌جمعه رشت با اشاره به نقش والای حضرت ام‌البنین (س) یکی از بانوان اهل معرفت و شجاعت تصریح کرد: زمانی که حضرت (س) با امام علی (ع) ازدواج کردند؛ طوری به فرزندان حضرت زهرا (س) مهربانی می‌کرد که فرزندان علی (ع) را به یاد مادرشان حضرت زهرا (س) می‌انداخت.

فلاحتی با اشاره به جایگاه زن در اجتماع گفت: حضرت ام‌البنین (س) در همه سختی‌ها در کنار حضرت علی (ع) ایستاد و در همه سختی‌هایی که حضرت علی (ع) متحمل می‌شد، او را یاری می‌کرد و درعین‌حال نیز چهار فرزند غیورش را تقدیم راه خدا کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به امضا ننگین فتحعلی شاه با نماینده روسیه بیان کرد: این قرارداد ننگین که در دوران قاجار فراوان بوده در طول تاریخ ایران ثبت‌شده که امیدواریم دیگر در جمهوری اسلامی ایران شاهد این قراردادهای نکبت‌بار نباشیم.

وی با اشاره به حضور خواص بی‌بصیرت در صدر اسلام گفت: در طول تاریخ هر ضربه بر پیکره جوامع اسلامی از صدر اسلام تاکنون اتفاق افتاده از طرف خواص جاه‌طلب، بی‌بصیرت و قدرت‌طلب صورت گرفته است.

فلاحتی با اشاره پالرمو که اروپایی‌ها، علیه ایران اسلامی تحمیل می‌کنند افزود: اروپایی‌ها پس از برجام FATF و CFT را علیه ایران مطرح کردند و قوانین نگین علیه ما را در دستور کار قراردادند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به عدم خوش‌بینی رهبر معظم انقلاب نسبت به برجام گفت: پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام رهبر انقلاب فرمودند که به اروپایی‌ها هم دل‌خوش نکنید ازاین‌رو، نباید به خنده ظاهری که پشت آن شمشیر تیز مسموم پنهان است دل‌خوش کرد.

وی با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها نمی‌توانند ملت خودشان را هم تحمل کنند بیان کرد: اروپایی‌ها با بیش از ۹ هزار دستگیری و زندانی از اعتراضات معترضین معقولانه مردم خود، برای مردم عزیز ایران اسلامی در دل نمی‌سوزانند و این جای تعجب است!

فلاحتی با بیان اینکه روز شنبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئله پالرمو بررسی خواهد شد بیان کرد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فقیه عالمی است که امیدواریم این موضوع فیصله پیدا کند چراکه اگر ثمره بررسی‌ها، مناسب نباشد نتایج بدی برای به ایران خواهد داشت.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ایران از معطل کاری‌ها، دل‌خوشی ندارد افزود: آمریکایی‌ها چهار سال مردم و بخشی از مسؤولان ما را معطل و سرکار گذاشتند که نتیجه عدم تصمیم قاطعانه ما بوده است ازاین‌رو، این معطل کاری‌ها موجب فرافکنی‌های ‌جدید شده و آسیب‌های فراوانی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌کند.

فلاحتی پاسخ صریح و سریع جمهوری اسلامی نسبت به مسئله پالرمو را مهم دانست و گفت: فشارهای متعدد اروپایی‌ها علیه ایران وجود دارد که امیدوارم از جانب مجمع تشخیص مصلحت نظام شاهد خبرهای خوشی در این راستا باشیم.

 وی با تأکید بر اینکه از دشمن چیزی جز دشمنی و شیطنت برنمی‌آید بیان کرد: امیدواریم که تصمیم‌گیری‌های باتدبیر و مدبرانه لازم درباره این طرح ظالمانه که اخیراً بعد از خروج آمریکا از برجام پی‌ریزی شده صورت بگیرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به حضور با بصیرت و قهرمانانه مردم در روز ۲۲ بهمن تصریح کرد: مردم آمدند تا دوستان داخلی و خارجی خوشحال و جبهه دشمن تضعیف شود، آمدند تا پیوندی دوباره با امام عزیز، رهبر معظم و آرمان‌های انقلاب بزنند لذا از خدای متعال سعادت و برای مشکلات فرزندان و جوانان گره‌گشایی را خواستارم.

فلاحتی با تأکید بر واکنش رسانه‌های غربی از حضور مردم شریف ایران اسلامی در راهپیمایی چهل‌سالگی انقلاب اسلامی افزود: آن‌ها اعتراف کردند که مردم با حضور خود خواستند تا چهره‌ای قاطع و قدرتمندی در دنیا نشان دهند

خطیب جمعه رشت با اشاره به پیام مهم و پر مفهوم رهبر معظم انقلاب به مردم شریف ایران گفت: پیام رهبر انقلاب در سه محور مطرح شد که محور اول زنده‌بودن و منعطف بودن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دچار رکود و خاموشی نشده بیان کرد: ایشان فرمودند همه وضعیت موجود راضی نیستیم و می‌توانستیم به بلندی‌های فراوانی برسیم که به علل و عواملی که بخشی از آن‌ها از بیرون تحمیل شد و بخشی نیز درونی است.

فلاحتی با بیان اینکه گرانی و تورم نیازمند تدبیر برای رفع مشکل این روزهای جامعه است افزود: درعین‌حالی که ما از گرانی‌ها و تورم و گرانی می‌رنجیم اما به همه اعلام می‌کنیم که به دستاوردهای دانشجویان، قوای نظامی و پزشکی، فرهنگی و اجتماعی باافتخار تکیه می‌کنیم.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نظام بین‌الملل را در سایه تلاش‌های مردم و خون شهیدان سه‌قطبی کرده تصریح کرد: ما در معنویات، دل مردم دنیا را به‌سوی خود جلب کرده و کینه استعمارگران از مردم ایران این جنبه توجه مردم دنیا به ایران اسلامی است لذا قاطعانه می‌گوییم که ای استعمارگران از کینه‌ای که از مردم ایران به دل دارید باید بمیرید و خواهید مرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب هفت محور را برای آینده ایران اسلامی توجه داشته‌اند گفت: مسائل علمی در مقابل دنیا با رشد ۱۱ درصدی روبه‌جلو در حال حرکت هستیم و علاوه بر این اقتصاد مقاومتی که پایه‌های نظام اسلامی است باید موردتوجه قرار بگیرد.

فلاحتی با بیان اینکه استقلال، آزادی مردم، عزت ملی و سبک زندگی اسلامی از دغدغه‌های رهبر انقلاب است افزود: عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند ازاین‌رو، همه‌کسانی که به بخش‌های مختلف جامعه اسلامی می‌پردازند و در مسؤولیت‌های بزرگی به کشور و استان گیلان زندگی می‌کنند بدانند که ما همه برنامه‌های آن‌ها را زیر نظر داریم.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر نظارت بر عملکرد مدیران تصریح کرد: بعدها مدیران استان نباید از ما گله‌مند نباشد! چراکه چشمان تیز ما بیدار است تا مبادا گروه‌ها و تجمع‌های جوانان را به سمتی سوق دهند تا عده‌ای سرکار بیایند که دل رهبر را درد آورده و به مملکت خیانت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما نشست‌ها را با چشمان تیزبین نظاره می‌کنیم بیان کرد: اگر کسانی فعالیت‌هایی انجام دهند که دل رهبر را درد آورده و به مردم ضرر رسانده‌اند بدانند که ما دست آن‌ها را از سر این مردم قطع خواهیم کرد.

فلاحتی آل سعود را آل جهود عنوان کرد و افزود: در نماز جمعه اعلام می‌کنیم اگرچه آمریکا و صهیونیست را سلطه‌گران می‌دانیم اما کسانی هستند که در کنار سلطه‌گران به‌راحتی اقدام به آدم کشی می‌کنند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دشمنان خواستند شیرینی حضور با بصیرت مردم را تلخ‌کام کنند تصریح کرد: طی اقدامی با شهادت پاسداران عزیز ایران خواستند مردم ایران اسلامی را ناامید کنند؛ این افراد باید بدانند که ما در هر نقطه جغرافیایی که معرف دنیای اسلام است درراه دفاع از مسلمانان و عزت مسلمانان اقدام خواهیم کرد و آل جهود بدانند اگر هدفشان این بود که تلخ‌کاممان کنند، تلخ‌کام خواهند شد.

به گزارش فارس، پیش از برگزاری نماز جمعه رشت به همت 10 دستگاه اجرایی استان باهدف رفع مشکلات مردم با ارائه بهترین و آسان‌ترین شیوه رجوع مردم به مدیران اجرایی، تکریم ارباب‌رجوع و رسیدگی به درخواست‌های عمومی آن‌ها، میز خدمت برپا شد.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات