یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد روز شنبه با مشارکت 410 ناشر و نمایندگی نشر، برای مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های استان در صفائیه یزد گشایش یافت.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۲۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد در مراسمی با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان، نویسندگان، اصحاب رسانه و مردم یزد برگزار شد.
مجید جوادیان زاده گفت: در سال‌های اخبر برنامه‌های منسجمی در حوزه توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان یزد با رویکرد تبدیل مرکز این استان به پایتخت کتاب کشور صورت گرفته که با ایجاد یک هزار و ۸۳۳ باشگاه کتابخوانی این استان رتبه دوم کشور را در این زمینه دارد و هم اکنون شهر یزد از نامزد‌های جدی کسب عنوان پایتخت کتاب است.
وی ادامه داد: برای حمایت از علاقه‌مندان به کتابخوانی یک میلیارد و یکصد میلیون ریال بن تخفیف خرید کتاب در نظر گرفته شده و کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی عرضه می‌شود.
وی یادآور شد: در یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد ۲۳۸ ناشر مستقل، ۱۳۷ نمایندگی و ۳۵ غرفه فروش متمرکز در قالب ۳۲۲ غرفه محصولات فرهنگی خود را عرضه کرده اند.
جوادیان زاده تعداد عنوان کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه را ۸۴ هزار و ۳۰۰ عنوان اعلام کرد و گفت: برای حمایت از ناشران استان ۵۰ غرفه برای این قشر در نظر گرفته شده و علاوه بر آن ۲۰ غرفه محصولات دیجیتال و ۷ غرفه نیز برای مطبوعات محلی استان یزد در این نمایشگاه اختصاص یافته است.
وی همچنین از برپایی ۶۰ برنامه جنبی در طول یک هفته برگزاری نمایشگاه کتاب یزد خبرداد و تجلیل از برگزیدگان جشنواره یزد، تقدیر از بخش‌های فعال در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری، نقد و بررسی کتاب و برگزاری کارگاه‌های مختلف در ارتباط با مباحث حوزه کتاب را از این برنامه‌ها عنوان کرد.
یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های دیجیتال از امروز ۲۷ بهمن تا سوم اسفند ماه با شعار «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان دایر است.
در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، معاون سیاسی استاندار یزد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب حضور داشتند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات