فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اعلام ساخت کشتی‌های غول‌پیکر و نفتکش برای خارجی‌ها از بهره‌برداری فاز ۴ پالایشگاه خلیج‌فارس با توان ۱۰۰ درصدی ایرانی‌ها خبر داد و گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم آب استان‌های مرکزی کشور را از طریق دریا تامین کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۲۳۳۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

سعید محمد اسلامی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با موضوع خدمات قرارگاه خاتم‌الانبیاء در 3 دهه اخیر، اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در سال 1368 تاسیس شد تا با استفاده از کوله باری از تجربه دفاع مقدس بتواند توان مهندسی خود را در اختیار کشور قرار دهد.  ماموریت ما توسعه زیرساخت‌های کشور بعد از خرابی‌های جنگ تحمیلی بود، بر این اساس  قرار گاه در کنار دولت‌ها قرار گرفت و جای خالی پیمانکاران خارجی را پر کرد.

وی با بیان این‌که امروز که استکبار جهانی پس از نامیدی عرصه نظامی معیشت مردم را هدف قرار داده سپاه بر خود واجب می‌داند در هر عرصه که تهدید می‌شویم از مردم و کشور دفاع کند، افزود: وظیفه ما در این دوره خطیر است و با زحمات 30 سال اخیر توسط قرارگاه انجام شده تحقق شعار ما می‌توانیم و بن‌بست شکنی، بومی سازی و استفاده از نیروهای خلاق و جوان و ظرفیت نخلبگان محقق شده است.

وی با تاکید بر این‌که قرارگاه به عنوان مقتدرترین نهاد مهندسی  13 هزار دستگاه ماشین‌آلات تخصصی در حوزه دریایی، هوایی، تونل‌ها حفاری، حفار در دریا و خشکی،  چرثقیل‌های فوق سنگین و.. را در اختیار دارد، تصریح کرد:‌ قرارگاه هم‌اکنون  200 هزار نفر نیروی انسانی در اختیار دارد که 5000 پیمانکار در داخل کشور مشغول فعالیت است.

وی یکی از اولویت‌های قرارگاه را ارتباط با بخش خصوصی و ایجاد هم‌افزایی با طراحان و شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: در سه دهه اخیر 62 سد با مخزن 25 میلیارد مترمکعب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته شده است. علاوه بر این‌که  2600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و...،‌3900 کیلومتر راه آهن، 250 کیلومتر مترو، 23 هزار کیلومتر فیبر نوری را در مدت یاد شده احداث کرده است. همچنین در 30 سال اخیر 200 هزار تن کنسانتره مس به ظرفیت سالانه کشور توسط قرارگاه افزوده شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با یادآوری افزایش 1.6 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد به کشور و افزایش سالانه تولید 37 میلیون لیتر بنزین یورو 5، گفت: از سوی دیگر قرارگاه در حوزه محرومیت زدایی برنامه‌ریزی کرده و پروژه‌های در دست ساخت در مناطق کمتر برخوردار را اجرایی کرده که می‌توان به بیش از 10 هزار عمرانی، آموزشی، فرهنگی، راهسازی، پل سازی، کتابخانه، خانه سازی، مسجد و... با استفاده از منابع سپاه اشاره کرد.

سعید اسلامی با بیان این‌که در بخش کشاورزی در تفاهم با دولت 500 هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته که تاکنون 60 هزار هکتار آن تسطیح شده که در قالب 102 شرکت تعاونی برای 18 هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته است وکل 500 هزار هکتار به زودی به سامان می‌رسد، اظهار کرد: پس از زلزله سال گذشته استان کرمانشاه قرارگاه بیش از 8000 کانکس در 35 روز را در اختیار مردم قرار داد.

وی با تاکید بر این‌که در هیچ حوزه‌ای نیازی به توان و شرک‌های خارجی نداریم، افزود: با تکیه بر نیروهای بومی و جوان در تمام حوزه‌های فنی مهندسی تلاش کرده‌ایم تا خودکفایی را در کشور نهادینه کند. به طوریکه امروز آماده صدور خدمات فنی مهندسی هستیم که این اتفاق برای چند کشور دوست و همسایه عملیاتی شده است.

وی با اعلام این‌که هفته آینده فاز 3 پالایشگاه خلیج‌فارس با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: فاز 4 این پالایشگاه نیز به صورت 100 ایرانی تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به توان کامل برای کشتی‌سازی در مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: با توجه به سفارش خارجی هم‌اکنون در حال ساخت نفتکش و کشتی‌های غول‌پیکر هستیم.

ارائه پیشنهاداتی به دولت برای عبور از تحریم‌ها و تامین آب استان‌های مرکزی از طریق دریا بخش دیگری از سخنان فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء بود که به آن اشاره کرد. سعید اسلامی در این‌باره گفت: همه توان قرارگاه را برای خدمات‌رسانی به مردم بسیج کرده‌ایم و باید ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مبتنی بر مردم در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این‌که در هر عرصه توانمند شویم دیگر تحریم معنی ندارد، تاکید کرد: باید گلوگاه‌ها را شناسایی کرده و با بومی‌سازی اهرم فشار را از دشمن بگیریم. وجه تمایز ما انجام فعالیت‌های سازندگی با حفظ ارزش‌های معنوی است. 

وی همچنین از ارائه درخواست‌هایی به دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی برای حمایت از قرارگاه در قالب لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: قرارگاه مطالباتی از دولت دارد که تسویه آن چه از طریق تهاتر و چه نقدی می‌تواند به تکمیل 70 پروژه در راستای خدمات‌رسانی به مردم طی سال آینده منجر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات