خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
دبیر ستاد مواد مخدر فارس گفت: از دلایل وجود خرده فروش‌ها وضعیت معیشتی، حاشیه نشینی وخشکسالی است.
کد خبر: ۹۱۱۲۳۰۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، پاتوق مطالبه گری و نشست صمیمی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های شیراز با محمدرضا ابراهیمی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس برگزار شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از زارعی معاون دادستان و همکاری تشکر ویژه کرد وی با اشاره به بحث جمع آوری معتادان گفت: هرساله در ایام نوروز 1200 معتاد جمع آوری می شوند اما همان گونه که در کل دنیا مطرح است مشکل عود مجدد در 80 درصد معتادان وجود دارد.

وی افزود: برای این موهم تعابیری اندیشیده شده که از جمله آن کمک 100 میلیونی به فنی و حرفه ای جهت ایجاد کارگاه های اشتغال زایی است لذا حل مسئله اعتیاد منوط به داشتن دیدگاه اعتقادی و جهادی است و تزریق نگاه جهادی به این مسئله لازم است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به دشواری حل مسئله مواد مخدر به ذکر دلایل آن پرداخت و گفت: وجود 2 تا 4 هزار میلیارد گردش مالی در این حوزه، لذت طلبی مواد مخدر، مواد مخدر به موازات علم و تکنولوژی پیشرفت دارد، تغییر وضعیت سریع مواد مخدر، طول عمر آن به موازات طول عمر بشر است.

وی در خصوص خطر آمفتامین که از جنگ جهانی دوم شایع شد هشدار داد و ازعان داشت: این مواد گیرایی 1200 برابر بالاتر از حشیش(ماری جوانا)را دارد لذا به خانواده ها در مورد مصرف ماری جوانا به طور شدید در بانوان و عادی سازی آن هشدار می دهیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس از وجود مواد جدیدی در بازار مواد مخدر به اسم (بون سای) که تلفیقی از هروئین،گل و شیشه است خبر و نسبت به تبعات آن هشدار داد.

ابراهیمی در ادامه گفت: از بهزیستی و شهرداری و دانشکده علوم پزشکی به دلیل عدم همکاری گله مند هستیم زیرا براساس بند3 ماده 80 وظیفه جمع آوری معتادین برعهده شهرداری است که در حال حاظر شورای مواد مخدر استان این مسئولیت را انجام می‌دهد.

وی از عدم ایجاد مرکز ماده 42 که مرکز نگهداری قاچاق چیان در شرایط سخت و کار اجباری است، گلایه کرد و اظهار داشت: از دلایل وجود خرده فروش ها وضعیت معیشتی، حاشیه نشینی وخشکسالی است.

ابراهیمی از عدم همکاری فرمانداری در جمع آوری مراکز ضایعات خبرداد و گفت: تا سال 92 ما 68 کمپ غیر مجاز در فارس داشتیم و تنها سه کمپ بصورت مجاز در حال فعالیت بودند که این آمار اکنون به صفر رسیده و کمپ غیر مجاز نداریم و 115 کمپ مجاز داریم.

وی در پایان با تشکر از دانشجویان مطالبه گر قول مناظره و جلسه در صورت دعوت با مسئولین ذی ربط را داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها