سرهنگ مصطفی پیرزاد در این دیدار اذعان کرد: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم بودن امکانات و شرایط رشد وشکوفایی استعداد‌هایی مانند رونیا حسین زاده است که با استفاده از چنین شرایطی با همت و تلاش مضاعف خود توانسته افتخاری بزرگ را برای کشور عزیز مان ایران به دست بیاورند.
کد خبر: ۹۱۱۲۲۵۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی معاون هماهنگ کننده سپاه بانه، معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش و مسئولین بسیج دانش آموزی وبسیج فرهنگیان شهرستان بانه با رونیا حسین زاده دارنده عنوان نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه (یو. سی. مس CMAS) که امسال در کشور مالزی برگزار شد دیدار کردند.

در این رابطه معاون هماهنگ کننده سپاه بانه افزود: نخبه‌ها برای ایران اسلامی مایه افتخار هستند و همه شاهد این مساله اند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور جهش عظیمی در زمین نخبه پروری و شکوفایی علم و دانش بوجود آمد و پدیده‌هایی مثل رونیا در وهله اول به دلیل تلاش و کوشش خود و در مرحله بعدی به علت چنین جهشی در نخبه پروری موجبات رشد و افتخار افرینی فراهم شده است.

سرهنگ پیرزاد ادامه داد: این انتظار از نخبه‌ها می‌روند که روند موفقیت‌های خود را در رقابت‌های جهانی همچنان حفظ کنند، چون کشور ما به آن‌ها و ایده هایشان نیاز دارد و امیدوارم سال آینده دوباره شاهد افتخار آفرینی رونیا حسین زاده باشیم.

وی تشریح کرد: در هر کشوری موتور محرکه توسعه یافتگی نتیجه وجود نخبگان و صاحبان ایده و فکر برتر است. به عبارت دیگر توسعه یافتگی در کشور ارتباط مستقیمی با نخبگان دارد و معاشرت منطقی و سامان یافته میان نخبگان فکری و نخبگان ابزاری می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تعیین کند. درهمین راستا و با توجه به اهمیت بحث نخبگان در توسعه همه جانبه کشور وظیفه مسئولان است که از هر لحاظ آن‌ها را حمایت کنند و از ایده و فکرشان به نحو احسن در امورت مهم بهره گیرند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه بیان کرد: نخبه فردی برجسته، کارآمد و خلاق است که باید بتواند در توسعه و گسترش علم، فناوری، ادب، فرهنگ و هنر نقش بسیار مهمی داشته باشد و در کشور عزیزمان ایران، چنین نابغه‌هایی وجود دارد و در حال حاضر برای شناسایی آن‌ها روش‌ها و برنامه‌های آسانی در دسترس است.

در ادامه این دیدار پدر رونیا حسین زاده ضمن تشکر از دیدار معاون هماهنگ کننده سپاه بانه با این نابغه گفت:: حمایت مسئولین از رونیا باعت خوشحالی ما می‌شود و از همه کسانی که در این مدت به نوعی شادمانی خود را در مورد موفقیت رونیا اعلام کردند تشکر می‌کنم.

حبیب حسین زاده ادامه داد: رونیا متولد ۹ تیر ۱۳۸۸ دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی است و از همان یک سالگی با برنامه ریزی سعی در رشد و شکوفایی دخترم داشتیم، وقتی به مدرسه وارد شد در همان ابتدای تحصیل توانایی رونیا معلمانش را شگفت زده کرد.

وی گفت:: رونیا در درک همه دروس توانایی خوبی دارد، اما در محاسبات ذهنی استعداد ویژه‌ای داشت و به هیمن دلیل معلمان برای شکوفایی استعدادهایش تلاش زیادی کردند و ما هم در منزل برای دست یافتن به این مهم همواره کمک حالش بودیم.

پدر رونیا اضافه کرد:: رونیا در مسابقات محاسبات ذهنی شهرستانی و استانی و کشوری مقام اول را کسب کرده و پشتیبانی و همکاری آموزش و پرورش به مسابقات علمی محاسبات ذهنی به کشور مالزی اعزام شد که مقام اول را کسب کرد.



وی ضمن گلایه‌ای در رابطه با عدم حمایت‌های مالی از رونیا افزود: حمایت‌های معنوی بسیار خوبی از رونیا صورت گرفت، ولی از نظر مادی هیچ گونه پشتیبانی از ما نشد و با هزینه شخصی دخترم را به مالزی بردم و چنین مقامی را کسب کرد و این سفر بیش از ۱۵ میلیون تومان خرج داشت، ولی آنچه مهم بود و باعث خرسندیست بدست آوردن مقام نخست محاسبات ذهنی جهان بود.



در ادامه رونیا حسین زاده نابغه محاسبات ذهنی جهان با تشکر از پدرومادر و همه کسانی که وی را در ادامه راه کمک کردند گفت:: مسابقاتی که من شرکت کردم هجدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه بود که با حضور ۷۳۳ کودک نخبه در ۵ گروه سنی برگزار شد و در این دوره از مسابقات توانستم به راحتی کشور‌های مختلف تایوان، مالزی، هند، چین، کره جنوبی، ایران، عربستان، استرالیا، آمریکا، کانادا و مصر را شکست بدهیم و عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کنیم.



این نابغه ادامه داد: تلاش و پشتکار و انجام تمرینات مداوم، آموزش خوب معلمان مدرسه، مربیان و همچنین فراهم بودن شرایط مناسب در خانواده از عوامل اصلی موفقیت من بودند و شکر خدا با توجه به حمایت‌های خانواده مشکل خاصی در این زمینه پیش‌رو نداشتم و امیدوارم با کمک خداوند، با تلاش، پشتکار و با کمک معلمان و مربیان دلسوزم و خانواده‌ام در آینده افتخارات بزرگتری را برای مردمم کسب کنم و بتوانم فرد مفیدی برای جامعه و کشورم باشم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات