خبرهای داغ:
شیخ عبدالمهدی کربلایی در خطبه های نماز جمعه کربلا بر ضرورت پذیرش نصحیت و نقد سازنده از دیگران در تمامی زمینه ها تاکید کرد و گفت: عدم پذیرش نصیحت و نقد از بارزترین مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.
کد خبر: ۹۱۱۲۲۲۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، با بیان اینکه از جمله دروس تربیتی که فرد و جامعه به آن نیاز دارد، اصل و فرهنگ نقد سازنده در ارزش گذاری دیگران و در مقابل نقد منفی و ویرانگر است، گفت: نقد مثبت با نصحیت صادقانه و ارزشگذاری فردی و اجتماعی موضوع برای انسان است و ما به این فرهنگ بسیار نیازمند هستیم.

وی اشاره کرد: بشر به غیر از معصوم (ع) در معرض خطا و لغزش قرار دارد و این خطا گاهی در عبادت ها، گاهی در رابطه با خداوند، گاهی در اندیشه، اخلاق و تمامی زمینه های زندگی رخ می دهد.

شیخ کربلایی افزود: خطاها و اشتباهات فردی و اجتماعی باید مورد بررسی و تدقیق قرار گرفته و اصلاح شود؛ چرا که اگر اصلاح نشود منجر به نابودی فرد و جامعه می شود.

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت پذیرش نقد سازنده تاکید کرده و گفت: اکثر ما نصیحت و نقد مثبت را از دیگران نمی پذیریم که این یک مشکل فکری، اجتماعی و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه خیلی از ما نصیحت و نقد را موجب کسر شأن و کاهش کرامت فرد می دانند و به خاطر خاطر غرور از پذیرش نصیحت خودداری می کنند، اشاره کرد: فردی که شخصیتی منطقی داشته و دیگران را قبول دارد، به نقد و نصیحت گوش می دهد.

شیخ کربلایی اشاره کرد: بسیاری از افراد اصول نقد و نصیحت سازنده را نمی دانند، لذا باید قبل از اشاره به موارد منفی، باید به نکات مثبت و خوبی های شخص اشاره کرد تا آن نقد را بپذیرد.

ارسال نظرات