به همت جهاد کشاورزی و همکاری بسیج سازندگی ناحیه و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان مهریز طرح پاکسازی و بهداشت باغات شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۲۱۸۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، این طرح به مدت ۱۰ روز به منظور جلوگیری از خسارت‌های ناشی از آفت مگس مدیترانه‌ای و کرم گلوگاه در مهریز انجام می‌شود.
فرمانده ناحیه بسیج مهریز گفت: برای آگاهی به مردم در حوزه حفظ نباتات و در حوزه حفظ منابع آب و آبیاری و همچنین به صورت عملیاتی یک کار ویژه‌ای و عملیاتی برای مردم اجرا می‌شود.
سرهنگ سلمانی افزود: از امروز این طرح آغاز شده و به مدت ۱۰ روز در سطح باغات شهرستان مهریز ادامه دارد.
وی اشاره کرد: برای جلوگیری از خسارت‌هایی که مگس مدیترانه در سال‌های گذشته داشته است این طرح انجام می‌شود سرهنگ سلمانی گفت: در قالب این طرح ۵۰ گروه جهادی در سطح شهرستان فعالیت دارند
وی اظهار داشت: این طرح در ۱۱ هزار هکتار از باغات شهرستان مهریز اجرایی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز نیز گفت:سال گذشته حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی باغات شهرستان مهریز خسارت داشته که با اجرای این روش حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از خسارت پیشگیری می‌شود.
جعفری عدم آلودگی محیط زیست، به صرفه و ارزان بودن، اجرای راحت و آسان، کاهش هزینه‌های تولید و حفظ دشمنان طبیعی آفات از جمله مزایای اجرای طرح پاکسازی و بهداشت باغات و مبارزه با آفات درختان اعلام کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات