خبرهای داغ:
حدادعادل:

قدرت انقلاب اسلامی در پول و سلاح نیست/ نرم افزار رسیدن به تمدن اسلامی را داریم

حداد عادل گفت: قدرت انقلاب در پول و سلاح نیست چرا که اگر این دو قدرت می اورد باید برای کسانی که در منطقه هستند و پول و سلاح بیشتری هم دارند این قدرت ایجاد می‌شد
کد خبر: ۹۱۱۲۱۵۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، غلامعلی حداد عادل در آیین تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته استان اصفهان اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای جامعه ایران یک قله بلند معرفی کردند و آن تمدن اسلامی است و از ما خواسته‌اند با همت بلند و استوار برای ایجاد تمدن اسلامی بکوشیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران گفت: اگر این دو اصطلاح سخت افزار و نرم افزار را از فضای مجازی عاریت بگیریم می توانیم بگوییم که فرهنگ، نرم افزار است و تمدن سخت افزار و ما نرم افزار رسیدن به تمدن اسلامی را در اختیار داریم.

وی افزود: این نرم‌افزار را باید رشد داده و در قالب تمدن اسلامی مجسم و رعایت کنیم؛ یک فرهنگ جامع همه عناصر به بدیعت نهاده شده در فطرت انسانی را در خود دارد به تعبیر قرآن یک انسان سالم، متوازن و متعادل که از حیات طیبه برخوردار است دارای بزرگ‌ترین سرمایه شامل خرد، عقل و اندیشه است و همچنین دارای ایمان، ذوق، توانایی و اراده، حافظه و زبان است که برای تک‌تک این نکات، نظیر آن را در فرهنگ می‌توان پیدا کرد.

حداد عادل در ادامه گفت: حکمت ما به ازای خرد در فرد است؛ جامعه‌ای که حکمت دارد جامعه‌ای است که به عقل احترام می‌گذارد، عقل در قالب حکمت یک فرهنگ و تمدن نشان داده می‌شود آیا ما صاحب حکمت هستیم؟ آیا ما کشور حکیمانه نیستیم؟ آیا قرآن کتاب حکمت نیست؟ آیا ما شاعرانی نداریم که در طول تاریخ مردم به آن‌ها لقب حکیم دادند؟ آیا ما حکیمانی نداریم که در حکمت خود شعر سروده‌اند؟

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران عنوان کرد: کشور ما مهد ایمان است و اصفهان شهر ایمان است‌؛ انقلاب اسلامی محضر قدرت ایمان است که به وجود آمدنش نتیجه ایمان بوده و پایداری و بقا آن در 40 سال گذشته نتیجه همین ایمان است.

وی افزود: قدرت این انقلاب در پول و سلاح نیست اگر پول و سلاح، قدرت و اعتبار می‌آورد باید برای افراد زیادی که در منطقه پول و سلاح بیشتری داشتند عزت و آبرو می‌آورد.

حداد عادل بیان کرد: در سوریه بااینکه آن‌ها بیشتر از ما سلاح و پول داشتند و بیشتر هم پول و سلاح برای آن‌ها فرستاده می‌شد اما این ایران و ایمان بود که برنده شد قدرت ایران قدرت امثال شهید حججی است و این فرهنگ و تمدن، تمدن ایمانی است.

وی با اشاره به زیبایی‌های مسجد شیخ لطف‌الله، گفت: ذوق، حسن، زیبایی‌شناسی و هنر در فرهنگ ما وجود دارد و این گنبد و شبستان یک جلوه از هزاران جلوه هنر ایرانی است و صائب یک نمونه از هنر ایرانی در عرصه‌ زبان فارسی است.

غلامعلی حداد عادل گفت: زبان فارسی به برکت هنر امثال صائب شبه‌قاره بزرگ هند را فتح کرد؛ این فرهنگ و تمدن قدرت دفاع از خود را دارد.

وی بابیان اینکه جنگ تحمیلی یک برهانی است در اینکه یک فرهنگ و تمدن از این مایه برخوردار است؛ اظهار کرد: مبتنی بر آگاهی از داشته‌های خود و مواهب الهی قدم در پنجمین دهه انقلاب اسلامی گذاشته و این انقلاب را باشکوه‌تر، نیرومندتر و سرافرازتر به نسل آینده تحویل خواهیم داد و پرچم آن را به دست صاحب او می‌سپاریم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران خاطرنشان کرد: یک جنبه مهم از انقلاب و فرهنگ و تمدن اسلامی، اندیشه انقلاب اسلامی است؛ دشمنان سعی می‌کنند چهره این انقلاب را خشن، نامعقول، غیرمنطقی و کور جلوه دهند اخباری که در جهان از انقلاب اسلامی منتشر می‌شود عموماً به دلیل سلطه جهانی رسانه‌ای سلطه گران اخبار منفی است.

وی در ادامه افزود: تصور اغلب مردم از انقلاب اسلامی با آنچه واقعیت خود انقلاب است خیلی متفاوت است‌ و همین حرف‌ها را از طریق فضای مجازی به جوانان خودمان نیز برمی‌گردانند.

حداد عادل با اشاره به مطرح کردن کتاب بیان کرد: مطرح کردن کتاب این پیام را دارد که این انقلاب بر اساس یک شعور بالا و یک درک عقلانی شکل‌گرفته است و طبق فرمایش امام علی (ع) آن‌هایی که در رکاب پیغمبر می‌جنگیدند درست است که شمشیر می‌زدند اما این‌ها بصیرت‌هایشان را در قبضه شمشیر سوار کرده بودند و کورکورانه شمشیر نمی‌زدند آن‌ها می‌دانستند چه می‌کنند.

غلامعلی حداد عادل گفت: این آگاهی و دانایی و بصیرت معرف جنبه عقلانی است و اهتمام به کتاب به جلوه‌ای از این واقعیت است‌.

وی در ادامه گفت: تخت فولاد اصفهان دانشمندان زیادی که صاحب کتاب هستند را در خود جای‌داده است‌ اصفهانی‌های زیادی کتاب‌های بسیاری در مورد تمدن اسلامی و فرهنگ اسلامی منتشر کرده که در سراسر جهان اسلام از آن استفاده می‌کنند و برای همه ایران صادق است خراسان و طبرستان و دیلمان هم همین وضعیت رادارند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران تصریح کرد: این انقلاب از دل یک فرهنگ عقلانی پدید آمده است امام بزرگوار قبل از آنکه تکلیف خود را یک مبارزه سیاسی با رژیم پهلوی بدانند یک عالم، مرجع تقلید، فقیه، معلم اخلاق، استاد فلسفه، استاد اسرار ملاصدرا، عارف، گشاینده رموز عرفان محی‌الدین بن عربی بودند امام هیچ‌وقت ضرورت و مجال نیافت که جنبه حکمی، معنوی، فلسفی و عرفانی خود را با جامعه در میان بگذارد.

وی افزود: اما امام در نامه‌ای که به گورباچف نوشته است نشان داد که بر چه قله‌ای استوار ایستاده است؛ رهبر معظم انقلاب هم همین‌طور حلیم، خردمند، فقیه، معلم اخلاق، اهل عرفان و اهل مطالعه هستند بیشترین چیزی که در زندگی رهبر خود می‌بینید کتاب است اگر کتاب را از زندگی ایشان حذف کنند بقیه وسایل ایشان در یک وانت جا می‌گیرد.

حداد عادل اذعان کرد: شدت علاقه ایشان به کتاب برای امثال ما که انس دائم با کتاب داشته حیرت‌آور است‌، ملت ایران باید یک ملت کتاب‌خوان شود کتاب‌فروشی‌ها نباید خلوت و ورشکسته و تعطیل شوند این سزاوار ملت ایران است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را خوش اسلوب، برخاسته از فکر و اندیشه و امید و ایمان و اراده نوشته است و یک‌راهی را جلوی پای همه به‌خصوص نسل جوان بازکرده است.

غلامعلی حداد عادل خاطرنشان کرد: بچه‌هایتان را فرهیخته بارآورید؛ کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور یک فرصت است نهاد کتابخانه‌های عمومی ابتکار خوبی که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انجام داده است و افرادی را از سراسر کشور برگزیده است.

وی افزود: امروز دشمنان انقلاب می‌خواهند از ناآگاهی نسل جوان از تاریخ استفاده کنند و ما را از انقلاب دور کنند آن‌ها فکر می‌کنند آدم‌های 50 ساله از انقلاب چیزی نمی‌دانند و انقلاب را مخدوش اعلام کنند صفات رذیله‌ای که در سلطنت پهلوی مانند استبداد و نبودن آگاهی وجود داشت را در بیانیه‌ای به انقلاب نسبت می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار