خبرهای داغ:
امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه ملت شایسته این حجم از گرانی‌ها نیست، گفت: سختی‌های تحریم مشخص است اما حرکت جهادی و انقلابی مسئولان باید شرایط را برای مردم راحت‌تر کند چراکه این مردم صبور هستند و روز 22 بهمن معادلات بزرگ جهانی را تشخیص دادند و همه سختی‌ها را کنار گذاشته و به اقتدار اسلام و انقلاب اندیشیدند.
کد خبر: ۹۱۱۲۱۲۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اینکه پدر و مادر نسبت به فرزندان خود رسالت‌های مشخصی برعهده دارند، اظهار کرد: رفع نیاز‌های مادی به‌تن‌هایی نمی‌تواند کاربرد داشته باشد و نگاه اسلام تاکید بر رابطه محبت‌آمیز میان والدین و فرزندان است.

وی اضافه کرد: تکالیف و وظایف به شیوه مطلوبی در کتاب‌های فقهی آورد شده است، اما باید توسط والدین به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه والدین نسبت به فرزندان خود مسؤولیت مضاعف دارند، عنوان کرد: همه مردم و نهاد‌ها به ویژه آموزش و پرورش و حوزه نسبت به نسل آینده جامعه مسؤولیت دارند و همه باید برای نسل آینده در زوایا و ابعاد مختلف احساس مسئولیت داشته باشیم و هیچکس نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.



تربیت جوانان رسالتی بر دوش عموم جامعه و حکومت است

وی با تاکید بر اینکه رسالت تربیت نسل جوان و نوجوان برای والدین، حکومت، نهاد‌های فرهنگی و علمی و عموم جامعه تعریف شده است، تصریح کرد: مسئولیت تربیت جوانان یک رسالت عامی است که عموم جامعه به عنوان واجب و گاهی مستحب کفایی بردوش دارند.

اعرافی یادآور شد: بر اساس آیاتی از قرآن کریم وظیفه تربیت فرزندان مؤمن بر دوش پدر و مادر است و اگر فرزندان به خطا کشیده شوند، پدر و مادر نیز در گناه این فرزندان شریک خواهند بود.

حمله تروریستی زاهدان نشان از ناتوانی دشمن است

وی در خطبه دوم با اشاره به هجمه‌های دشمن برای یأس و ناامیدی ملت ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: نمی‌توانند اقتدار نظام اسلامی را مشاهده کنند به همین علت از هر روشی برای ضربه زدن به این نظام و نمایش ناتوانی خود استفاده می‌کنند که حمله تروریستی زاهدان به‌خوبی نمایان‌گر این موضوع است؛ شهادت رزمندگان غیور اسلام در این حادثه را به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوییم.

اعرافی اضافه کرد: دشمنان سختی‌ها و مشکلات را به وجود آوردند تا این ملت بزرگ را از آرمان اسلامی و شهیدان جدا کنند، اما درود خدا بر شما ملت بزرگ که در سراسر ایران در همه شهر‌ها و روستا‌ها یک بار دیگر با اسلام، رسول خدا (ص) و آرمان‌های بلند شهیدان بیعت کردید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ملت ایران اوج آگاهی خود را در ۲۲ بهمن به نمایش گذاشت، مطرح کرد: راهپیمایی باشکوه و کم‌نظیر جوانان و ملت نشان داد که انقلاب و آرمان‌های الهی زنده است و ملت شگفتی‌آفرین شگفتی دیگری را در جامعه آفرید.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ وعده داده و اروپایی‌ها سخنان دیگری را گفتند، افراد ساده‌لوح هم اول باور و بعد با سستی خود عقب نشستند و سختی‌های بسیاری برای ملت به وجود آوردند، اما ملت مقابل همه این‌ها ایستاد.

اعرافی با بیان اینکه مسؤولان شیوه‌های انقلابی و راه‌های جهادی را برای رفع مشکلات ملت انتخاب کنند، مطرح کرد: مسؤولان از خدمتی که مردم به آن‌ها سپرده‌اند باید بیشتر استفاده کنند، این افراد رسالت سنگین‌تری دارند و وظیفه آن‌ها دشوارتر و خطیر‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه ملت شایسته این حجم از گرانی‌ها نیست، تصریح کرد: سختی‌های تحریم مشخص است، اما حرکت جهادی و انقلابی مسؤولان باید شرایط را برای مردم راحت‌تر کند چراکه این مردم صبور هستند و روز ۲۲ بهمن معادلات بزرگ جهانی را تشخیص دادند و همه سختی‌ها را کنار گذاشته و به اقتدار اسلام و انقلاب اندیشیدند و امروز باید بیشتر از گذشته پای خدمت به مردم حاضر شویم.

اعرافی ادامه داد: سخن اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن به مستکبران این است که انقلاب اسلامی ماندگار است چراکه ریشه در اعماق فطرت این مردم و جوانان دارد، نسل جدید جوان انقلاب اسلامی نیز در سراسر ایران پای آرمان‌های انقلاب آمده و خود را با شکوه نشان داد. دشمنان ملت یا باید درس بگیرند و از عهدشکنی به عقب برگردند تا بتوان با آن‌ها سخن گفت: یا در غیر این صورت سر آن‌ها به سنگ خواهد خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و پس از چهل سال مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن و کسب توفیق‌های چشمگیر، رهبر انقلاب اسلامی در بیانی جامع منشور گام دوم را صادر فرمودند: و انتظار از ما به عنوان قم، حوزه، ملت ایران، مسئولان و به ویژه جوانان آن است که این منشور جامع را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی در این منشور بر لزوم تشریح توفیق‌ها و دستاورد‌های انقلاب تاکید داشته‌اند، مطرح کرد: ایشان در این پیام آغاز عصر نوین را با انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار دادند، انقلاب ایران برخلاف انقلاب‌های دیگر که طی دو دهه از بین می‌روند، همچنان ایستاده است و هدف بزرگ تمدنی را دنبال می‌کند و این افتخار ملت ایران است که پرچم تمدن‌سازی را در عصر جدید بر دوش گرفته است.

فرهنگ جهادی می‌تواند در روابط بین‌الملل عزت‌آفرین باشد

اعرافی با بیان اینکه فرهنگ انقلابی و جهادی در همه عرصه‌ها کاربرد دارد، گفت: این فرهنگ در اقتصاد هم می‌تواند با همت بلند مسؤولان و مردم معجزه بیافریند، در روابط بین‌الملل این روحیه می‌تواند عزت‌آفرین باشد، امروز نیز وزارت خارجه، مجمع تشخیص و دستگاه‌ها این را بدانند که در عرصه‌های مختلف باید بر داشته‌های خود تکیه کرده و از تهدید دشمن نترسیم.

وی از آگاهی، بصیرت، امید به آینده علم و پژوهش به‌عنوان محور‌های اصلی پیام رهبری یاد کرد و افزود: ملت ایران باید در حوزه‌های معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض، استقلال و آزادی، عزت ملی و مرزبندی با دشمن رویکرد‌های انقلابی خود را دنبال کند.

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه شهامت مقابله با دشمن باید در میان نهاد‌ها و دستگاه‌ها موج بزند، تصریح کرد: اروپایی‌ها چند ماه است که سخن‌های متفاوتی را مطرح می‌کنند، گاهی چهره زیبایی نشان می‌دهند و گاهی به شکل روشن عهدشکنی می‌کنند، اما ما باید فقط از خوبی‌های آنان با حکمت بهره بگیریم؛ در نشست ورشو حرف‌های یاوه بسیاری زده شد، اما برخی نیز حرف‌های حق را مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان قم و حوزه آمادگی خود را برای تحقق محور‌های مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم و نسل جوان ما نیز در قم که مخاطب اصلی فرمایشات رهبری هستند در حال حرکت در مسیر مورد نظر رهبری است، اما نهاد‌های حوزوی و آموزش و پرورش نیز باید پای کار بیایند تا بتوانیم آینده کشور را بسازیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها